Härliga sommardagar!

Äntligen känns det som att sommaren är på gång!
Vi har haft några härliga dagar,
det är så skönt att kunna vara ute när solen skiner.
 
I helgen hade vi soft altanhäng Fredde & jag
medan tjejerna tog sitt premiärdopp.
 
 
 
 
 
På söndag eftermiddag kom farmor & farfar Åke på besök.
Vi hade förberett en tårta till farmor
som nu gått i pension.
Hon blev riktigt överraskad
och det var kul!
 
 
Åsså fick vi besök av ett kakmonster =)
 
 
Den här vecka är det gatufesten.
På måndag skulle vi på tivoli med barnen,
men det blev en standag i stället.
På tisdan var vi på tivoli med barnen,
och rackarns vad pengar det går...
 
Thomas & jag åkte en karusell oxå...
En sån där som snurrar runt, runt,
och jäkligt fort...
Jag skrek rätt högt då jag var livrädd,
och det tyckte karusellskötaren tydligen var roligt,
han hade stått och snurrat vår
vagn lite extra fick jag höra
av min älskade man som vågade titta =)
Och jag som var lite yr innan vi satte oss i karusellen
kunde knappt stå på benen när vi klev ur...
 
Idag hämtade vi upp mamsen
sen drog vi på Himlabadet.
Det blev en heldag där,
det var lite stressigt emellanåt att hålla koll på båda tjejerna samtidigt,
men det funkade ändå bra.
 
 
Rätt som det är när vi är i poolen så säger Ida:
-Mamma kolla, jag kan simma!!
-Ja, bra gumman, svarar jag,
slänger en snabb blick på henne,
och tror inte på vad hon säger då jag hört detta hela dan,
(och samtidigt håller koll på Elin som studsar och får kallsupar hela tiden)
 
MEN HON SIMMADE VERKLIGEN!!
 
Fort och lite halv crawlande,
men hon simmade!!
Gissa om jag är imponerad?
Vi ska anmäla henne till simskola till hösten,
jag trodde hon var lite för liten,
men det är hon tydligen inte...
 
KRAM!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0