Grilla är gott!

När det är sommar och sol ute så älskar jag att grilla!
Eller jag kan grilla fast inte solen skiner,
men jag föredrar att det är fint väder
så man kan sitta ute och njuta av värmen, grilloset, och den underbara maten.
 
I början på veckan var vi på Himlabadet med Mia & Anton.
Det var en helmysig dag, solen sken och vi badade tills vi såg ut som russin =)
 
 
I torsdags grillade vi med Lars & Eva, och det var sååå mysigt att de var här!
Barnen lekte jättebra och vi hann med en omgång tärning
innan det var dax att avsluta den trevliga kvällen.
 
Lille Liam är otroligt snäll och gjorde inte mycket väsen av sig,
sötknoppen!
 
 
Till efterrätt hade Eva gjort en underbart god  Rabarber & jordgubbskompott.
Den efterrätten kommer jag att göra nån gång oxå,
den var supersmarrig!
 
 
Tyvärr så fick jag ett såntdär obehagligt synbortfall i slutet tärningsspelet...
Jag förstår inte varför jag får dem,  vad det beror på?
Nån läkare har sagt stress, men jag känner mig verkligen inte stressad på det sättet.
Nån läkare har sagt att det är ett migränanfall,
men det är jag tveksam till oxå, har ju lixom ingen smärta alls när det kommer,
uta det är bara att det börjar flimmra framför ögonen och tills slut ser jag nästan ingenting...
Ja, ja, det är bara att ta det lugnt till de går över,
och det är tur att de inte kommer så ofta!
 
I lördags kom bästigaste Farfar & Farmor Ewa upp och var barnvakt.
Det hade återigen blivit bokat en spelning för Thomas  fast det är min jobbhelg.
Vi bjöd hit Farmor & Farfar Åke oxå, och vi hade en riktigt mysig kväll!
Vi grillade Fläskytterfile´& lax,
och till det gjorde jag en vanlig potatisgratäng och en sötpotatisgratäng.
Och så rörde jag ihop en romsås till laxen, och en fräsch sommarsallad!
Det var verkligen gott!
 
 
 
Ida var helnöjd med sin nya OnePiece så den åkte på direkt!
 
 
Elin gick och lade sig innan middan och sov resten av natten
så hon missade middagen, den smarriga tårtan efteråt och när jag blev uppvaktad i efterskott av
L-E. Ewa & Gammelfarmor Irma!
Kan inte komma ihåg när jag blev så överraskad sist!
Jag fick en köksmaskin av dem!
 
Överraskad!
 
Jag trodde att det skulle dröja några år innan vi skulle kunna köpa en ny maskin,
och så får jag en i present!
Den kommer att användas flitigt =)
♥TACK bästigaste ni ♥
 
Jag har påbörjat min semester nu.
Igårkväll åkte vi till bandsjön och tog oss ett kvällsdopp,
det var riktigt mysigt och det kommer att bli fler dopp
om det blir några fina solkvällar framöver!
 
 
KRAM!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0