Tröjpyssel

Igår var jag hemma med en förkyld liten Elin,
 då ville Ida oxå vara hemma o vara snorig...
Så det fick hon då.
Förmiddagen spenderaades med att läsa böcker.
Efter lunch så tog vi fram lite pyssel,
det blev att måla en varsin t-shirt.



Och de färdiga resultaten:



Imorse var det fotografering på dagis.
Jag åkte dit med båda tjejerna
o väntade på Idas avdelning medan Elin blev fotograferad.
Hon är fortfarande hostig & febrig
så hon skulle följa med mig hem när det var klart.

När hon efter en lååång stund kom smygandes
så berättade fröken Sara att det inte blivit
några bilder på Elin...

SUCK!!!

I fjol var hon sjuk,
och i år vägrade hon att vara med!
Men hon var med på gruppfotot i allafall,
så det var ju bra...

Efter fotograferingen åkte vi ut till pappans jobb
för han hade glömt sin matlåda hemma.
Där hade vi fikamöte med honom,
vi fikade  kaffe & festis & IKEA-kex,
sen kom det andra människor som oxå ville ha möte med honom.

Då for vi hem och gick en liten promenad.
På vägen plockade vi lite löv och pinnar,
sen gick vi hem och gjorde höstfint i vår minneslykta.



Nu ska jag passa på aatt sova en stund
medan Elin sover.
Det blir tungt att ha nattpass med ungarna
flera nätter i rad
och sen hålla igång hela dagarna...

KRAM!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0