Planeringsdag.

Höll på att stressa ihjäl mig i morse,
efter att ha sovit en timme längre
än vad jag tänkt göra egentligen...

Skyndade mig att väcka barnen,
klädde dem hastigt och gav dem frukost
samtidigt som jag själv försökte klä mig,
borsta håret och tänderna,
och måla på lite mascara...

Så slår mig tanken att jag måste kolla "föräldramötet",
webbsidan där dagis lägger ut all information
om DropIn-fika, planeringsdagar, temaveckor, matsedlar osv...

Fick nämligen för mig att det var AstridLindgren-dagen idag.

Så ser jag att det är planeringsdag!
Jag bad barnen stilla att ta av sig kläderna
och förklarade att vi skulle vara hemma idag.
Det ville ju inte de förståss...

Men efter lite mutning med en glass efter lunch
så var det ok med en hemma dag...

Avslutar med en bild på en hösttavla som Ida gjort på dagis.
Tycker att den är otroligt vacker,
så den sitter i hallen så att alla kan se den!

=)



Nu ska jag laga lasange,
och göra en god sallad till.

Ha det gott!

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0