Vinter!

Idag har vi fått vinter här i Sundsvall!
Ganska rejält oxå, ett par dm har det lätt kommit!

Härligt tycker jag,
bara det inte blåser så förbaskat...
Har tagit fram pulkan
och ska fixa ett par nya stavar
så ska vi vara ute och leka i snön sen, bara vi blir friska!

I helgen var vi i minneslunden och tände ljus
för alla våra änglar som bor i himlen...



Ida älskar att vara där,
och ville inte gå hem...





Efteråt skojjsade vi lite i bilen,
och gjorde grimaser,
det tycker barnen är jätteskoj!
Och mamman med förståss...







En jädrans förkylning har vi åkt på oxå,
Thomas o jag.
Jag blev hastigt och lustist förkyld över natten,
och har då aldrig haft så ont i kroppen nån gång förut när jag varit förkyld...
Som tur är så är barnen "bara" snoriga
och lite hängiga emellanåt,
och hostar på nätterna
men jag har dem hemma från dagis nån dag till,
så att de orkar med riktigt sen i stället.

Jag var o köpte pippi-peruker till dem idag,
eftersom det är Astrid Lindgren-dagen på dagis i morgon,
men vi får ha det här hemma i stället...
Kolla så söta de är!





Säga vad man vill, men på vissa kort är de bra lika tycker jag!
(Eller är det peruken som gör´t...)

Näe, tror jag ska hänga tvätten
och kasta några busiga barn i säng,
Ha det så gott!!!

KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Dom ser ut som tvillingar iaf på dom där korten:0)



Kram

2010-11-11 @ 07:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0