Trotsiga barn, tågresor och tokryck i ögat!

Ja, tror banne mig rubriken talade för sig själv i kväll...

Vette tusan vad det är är med barnen,
jo, det vet jag, det kallas trotsåldern...
2-årstrots & 3-årstrots...

Kan bli lite "lätt enerverande" när den ena
 INTE ska klä på sig/av sig, 
INTE ska byta byta blöja
 eller INTE ska borsta tänderna...


*snart ett år sedan*

Den andra INTE vill nånting,
INTE svarar när hon blir tilltalad
och INTE varken kan sitta still på en stol,
vara snäll men sin lillasyster,
eller vill vara utan tutte!!!

Ja, så ser vardan med bruttorna ut nuförtiden...

ÄLSKAR DEM MEST I HELA VÄRLDEN!!!

Tog tåget ner till STHLM i måndags
för att kursa några dagar.
Jag gillar verkligen inte att åka tåg,
känns drygt o tråkigt,
om man inte har nån att surra med,
och det hade jag ju inte...
Försökte att läsa & lösa korsord
 men valde till sist att gå o sätta mig i Bistrovagnen i stället

 =)

Kursen var mycket givande!
Hade 5 föreläsningar på 3 dagar,
den tyngsta föreläsningen var absolut den om hjärnan,
men det kompenserades ganska bra av föreläsningen "att känna sig tygg i sin yrkesroll".
Där lekte vi parlekar, blindbock,
spelade teater och skrattade för det mesta!
Kanske viktigt att balansera tungheten i ämnena.... =)

Träffade några otroligt mysiga människor från olika delar av landet!
Några av oss käkade middag ihop på kvällarna,
och det var skönt att ha sällskap!



Några människor jag träffade berörde mig djupt i hjärtat,
är stolt över att få vara "nån" som de kände tillhörighet till,
förtroende för,
och kände sig trygga med!

Sista dan hade jag ett par timmar på mig att göra stan innan tåget skulle gå,
och det var så mysigt att strosa omkring för sig själv,
shoppa lite, käka middag och titta på folk!

Tokryck i ögat...
Eller muppryck,
kalla det va du vill,
men jag har haft det i vänster öga i några dagar nu...
Känns skitjobbigt när halva ögat rycker hela tiden,
men hoppas att det inte märks allt för mycket i alla fall!

Hua, det är sent och jag är uppe alldeles i onödan,

GÅ OCH LÄGG MIG ANNELIE!!!

Ja, snart när tvättmaskinen är klar!

KRAM!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0