Badbrudar & snuskoxar...

Dagarna rullar på, nästan lite för fort tycker jag...
Vi försöker göra lite utflykter med barnen,
så att det blir lite sommarlov för dem i allafall,
och det har varit riktigt mysiga dagar!

Häromdan var vi o badade på Maland.



Ida simmade runt,runt, fram o tillbaka...



Elin övade mest på att parera "vågsvalpet" som blev när storasyster simmade...


Och idag brassade vi väg till Järvzoo!
Blev mycket positivt överraskad av det stället!
Tror säkert att jag kommer att ha väldigt ont i benen i morgon,
eftersom det var mycket uppför,
men der var det värt!
Och kommer defenitivt att åka tillbaka dit igen!

Bäst av allt idag var när vi tittade på myskoxar,
och Ida utbrister:
-Vi har sett en snuskoxe!

Tyvärr så fick jag ingen bra bild på snuskoxen,
men det blev några andra kort i allafall...

 

 
 

Dagen avslutades med middag på ganska intetsägande restaurang i Järvzö,
men som visade sig ha SUPERGOD mat!
Jag beställde en räk & avacadosallad,
fick mango & sweetchilisås + grissini till,
huuur gott som helst!!!

(Så jag smugglade in en extra tjuga i dricks när T gick på toa, tyckte att det var värt det ;-))

Och kvällen har varit som alltid annars,
plockat, tvättat, nästan gråtit för att barnen inte vill sova...
Men jag ska inte klaga,
det finns faktiskt dom som har det värre!

I morgon ska 3 generationer "kan-själv-brudar" gå på tivoli.
Ska bli kul att se om Ida´n vågar åka nån karusell...

Och på fredag så fyller jag då år.

22 år igen!

Tänk att det gått ett helt år sen sist...

Får nog göra 2 tårtor ändå,
för det verkar som jag får mer besök än vad jag räknat med... =)

Avslutar med en härlig bild jag knäppte idag,
önskar jag fick en vecka för mig själv,
högt uppe på ett moln,
utan krav,
 utan måsten...



KRAM!!!





Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis i efterskott!

/Hella

2010-07-13 @ 09:16:19
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0