Min lördag...

Vaknade i morse och gosade med världens mysigaste Elin!
Hon har sovit hyfsat inatt,
Bricanylen behövdes verkligen!
Hon hostar upp sååå mycket slem,
det låter jätteilla,
men är behövligt!

Vi sjöng några sånger innan vi masade oss ner för trappen...

Fixade med alla morgonbestyr,
sen slumrade jag till en stund i soffan när Elin somnade i vagnen.

*skönt*

Hoppade in i duschen,
gjorde mig klar,
 sen kom Larsa på besök!
Vi fikade, surrade,
och åkte en sväng till birsta.

For hem och hämtade blöjor
och mer ombyte till Ida,
så bar det av till mamsen & papsen,
och Ida´n som varit där ett par dar nu.

Pussade massor på Ida,
fick berättat för mig allt mysigt hon gjort,
klippt luggen,
färgat håret rosa (mamma löööve)
promenerat med hundarna,
hjälpt mormor i tvättstugan,
jag fikade kaffe,
och satt och njöt en stund framför deras akvarium,
vad avkopplande det är att se fiskarna simma omkring,
lugnt och harmoniskt!

På hemvägen var vi in på CG och handlade laxtourndos,
passar på att lyxa till det när inte pappan är hemma...
;-)

Världens bästa Jenny & pojkarna dök upp på kvällskvisten,
hon skulle göra slingor på mig,
men jag hade köpt vanligt blekmedel,
istället för slingmedel,
 så det blev inget av med det...

=(

Sen har vi bara myst i kväll Elin o jag,
ätit lax & romsås,
busat, dansat,
tittat i böcker,
plockat i och ur saker ur burkar,
hon är duktig att "arbeta" lillhönan!

Sen var det melodifestivalen!
Missade förra helgen då jag låg magsjuk,
men undrar om det var så mycket jag missade egentligen,
om det var lika illa då som det var i kväll...

Jag tycker inte att melodifestivalen är melodifestivalen längre,
vette tusan vad som gått snett,
men inte fasen är det som det varit förr i allafall...

Pysslade till två kort
medan jag kollade på melodifestivalen,
köpte en ny stämpel från hÄnglar som jag gillar skarpt!!!

 

Saknar min Thomas jättemycket!
Han är och rockar i Östersund i helgen,
skulle va så roligt att kunna följa med nån gång!

En sak som malt i min hjärna ett tag igen
är tanken på vårt första barn
som inte stannade kvar med oss.
Vad var meningen med den graviditeten egentligen?

Ida & jag var till minneslunden och tände ett ljus
för pyret i advent,
det kändes viktigt för mig att få göra det,
och det kommer jag att göra snart igen!

I morgon ska jag hämta Ida & mamsen,
vi ska ha en 3-generationers-shopping-dag!!!
Vi har det emellanåt,
och det är sååå mysigt!!!

=)

Åh, vilket långt, ointressant inlägg...
Ni som fortfarande läser önskar jag en trevlig söndag!

Kram!














Kommentarer
Postat av: Jessica

Sant men sen tittar man sig i spegeln och motivationen blir högre än nånsin=)

Kram

2010-02-21 @ 07:51:27
URL: http://jeslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0