Kalasdag!

Ja, då är den över...
Ida´s kalasdag, som hon kallar det!

Vii sjöng för henne när hon vaknade, sen fick hon välja fika själv (eller sjävl som hon säger).
Det blev festis och kakor!!!
Så fick hon öppna några småpaket...

Så bar det av till dagis, och vilket härligt mottagande hon fick!
Jag är så nöjd med hennes dagis!
 Det är superbra personal, bra lekgård och jätteskön stämning över huvet taget...
 Det är knappt man vill gå hem därifrån ibland... =)



Hämtade henne och så åkte vi och mormor på McDonalds.
Vilken kalasdag...

Sen bar det av hem så vi kunde göra klart tårtan och så skulle Ida måla lite förståss.
Vi tjuvstartade paketöppningen igår, hon fick ett målarstaffli med tillhörande färg, kritor, penslar och förkläde!
Roligast är att måla på händerna och trycka dem på papret...
Bondgården och djuren som vi köpte var inte alls nå kul,
det blir väl jag som ligger på golvet och drar runt de små plastdjuren själv...
 =)



Så kom farmor och farfar Åke och Fredde. Fredde var mer intresserad av att öppna Idas paket än vad hon var själv, hon hade fullt upp med att leka med en liten dock-tutte som var med en dock-badbalja hon fått...
Så fick hon lite kläder, pussel och pengar, Tack snälla ni!!!

Elin var på 8 månaderskollen idag.
Vilken riktig liten pudding vi har!!!
Hon väger nästan 10 kg nu.
Inte konstigt att man tycker att det är tungt att bära henne i bilstolen...

Jag blir bara fetare och fetare...
De lärda & visa har olika teorier om varför jag ökar i vikt så drastiskt,
och jag vettefan vem jag ska lyssna på ...

*suck*

Jag mår verkligen dåligt när alla kläder börjar sitta som korvskinn...
Skulle behöva mer tid för träning och egentid, men det får man ta när kiddzen flyttat hemifrån!
 =)

I morgon blir det en långprommis när jag lämnat Ida på dagis.
Sen ska jag fortsätta att sortera barnkläder som jag ska ha med på loppisen på lördag.
Hinner jag så ska jag fortsätta med mitt lilla jul-projekt som jag börjat på oxå så det hinner bli klart till jul...
(För det är inte så länge tills herrTomte knackar på om du varit snäll i år!)




ÄNTLIGEN ska mamma o pappa flytta!!!
Jag är så glad för deras skull, och för min egen!
Hatar verkligen att åka ut till det där skithuset de bor i nu.
Idioten där gör att man får ångest bara man tänker tanken på att åka dit och hälsa på...

Hua,hua, har precis tröstat min jätteldesna 2-åring som vaknade och grät hejdlöst!!!
Hon måste ha drömt en mardröm för hon hade inte ont nånstans...
Jaha, nu vaknar lillan oxå...
Får avsluta här!

KRAM!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0