Superhelg!

Vilken kanonhelg vi haft! Jag som aldrig har gillat helger, bara fått prestationsångest när det närmar sig fredag, har börjat tycka att det är riktigt trevligt med helger! Men allt blir ju till vad  man gör det, sägs det. Så kanske det är jag som ändrat mig oxå...

På fredan Var Ida på dagis. Jag åkte och handlade och uträttade några ärenden, sen skruvade jag ihop hennes gungställning. Vilken tid det tog då, suck... Gick och hämtade Ida, sen fortsatte jag klart med gungan, planterade blommor, krattade, fixade grillen, la Thomas öl på kylning, la köttet i marinad. Ida hjälpte till lite emellanåt när hon inte skulle gunga...

 

På kvällen kom Jenny & Stefan o Trisse. Vi grillade fläskfilé och kycklingfilé, och guuud så gott det var! Hade gjort tzatziki till och det är rackarns så mycket godare än de man kan köpa! Efter maten blev det mocca-mousse med strösselhjärtan på, mums! Vi hade jättemysigt, synd att tiden går så fort bara. När de åkte hem satt Thomas och jag kvar ute på altanen lääänge. När det blev mörkt tände vi massor av ljus, och det blev så mysigt!

     

På lördan var vi ute och pysslade i trädgården, och barnen lekte. Chatrine och tjejerna kom förbi, vi grejade på lite ute, fikade, och hade trevligt. Elin är med i sin vagn hela tiden, nöjd och belåten! Hon trivs verkligen att vara ute, hon sover så gott oxå! Det märks en himla skillnad på henne nu när hon börjat få ersättning,  hon är mycket nöjdare och sover bättre! Så det är bara att inse att jag är över som mjölkkossa, tuttarna är Thomas igen... ;-)

   

På kvällen blev det tacos ute på altanen, sen kollade vi på Robinsson innan kiddzen kröp ner. Vi gjorde en repris av dagen innan och satte oss ute på altanen och mös med ett glas vin och pratade. Vi pratade en massa viktiga saker, planerade staket som ska snickras i sommar, skrev en lista på allt som ska/måste/bör göras både ute och inne.



Dagen tillbringades ute, både min o Thomas mamma har varit här, så vi har fixat bort lite skräp, krattat mera, skottat lera efter borrningen. Vi avslutade kvällen med att grilla korv. Vi kör inga fina söndagsmiddagar, utan det blir grillad korv på papptallrik, men det funkar bra för oss, he,he... Och mätta blev vi alla oxå. ;-)

Visar ett grattiskort som jag fick beställning på. Är sååå nöjd med min tång som jag kan göra bokstäver med!



Nu har alla barn krupit ner i sina sängar, nybadade och trötta efter en superskön dag. Själv ska jag krypa ner i soffan och pussas lite på min älskling nu.

Ny vecka - nya utmaningar!

KRAM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0