Bergvärme!

Snart har vi bergvärme!!!  Jippiii!!! 
Inte en dag för sent, tänk vad lyxigt att kunna duscha utan att det är slut på varmvatten, eller fundera på hur länge det ska räcka... I morgon kopplas det på och våra tunga, dyra, hatade pelletssäckar är ett minne blott!!!  ÄNTLIGEN!!!

Tog en prommis med en dagis-mamma i morse, sen kom Chatrine hit och käkade lunch med mig. Hon hade köpt med sig färsk grön sparris som vi kokade till och guud så gott det var! Kommer förmodligen att redan i morgon åka och köpa sparris...

Vid tre-tiden bar det av till dagis på städdag. Vi sopade löv och gjorde fint, sen blev det korv o saft! Jag tyckte att vi kunde träffas hos oss nästa torsdag, men det var ingen som hoppade på mitt förslag... ;-)

Ida sover hos mamma i natt, så i morgon hoppas jag att lilla fröken " ile" sover lääänge! Men sån tur har man väl inte... Ska försöka få i gång gräsklipparen i morgon, kände lukten av nyklippt gräs idag när vi gick hem, och blev så sugen på att klippa gräset! Nä, jag är inte frisk, men har aldrig påstått det heller... ;-)

I helgen ska min "lilla" kusin Amanda konfirmeras. Så det blir kyrkobesök både på lördag och söndag. Har scrappat ett kort till henne, men inte hunnit fota det än.

Tjoho, vad jag känner mig gääälen ikväll. Känner för att göra nåt riktigt busigt... Men vad skulle det vara??? Gå ut på tomten o elda upp pelletsen som är kvar? Klä av mig naken och springa runt huset??? Näe, det blir nog en stillsam kväll i soffan som vanligt...

Nu ska jag gå upp och äta middag, min älskade man har lagat kyckling i kväll. MUMS!!!

KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket väder vi har idag inte sant!!!!/Hella

2009-05-17 @ 17:32:52
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0