Snart midsommar...

...och sillburkarna ska trängas på bordet igen! Köper alltid för mycket sill till midsommar, spar dem i kylen ett par veckor efter för att sedan kasta dem när jag åter igen konstaterat att jag inte kommer att äta upp dem... Same,same, but different... Längtar efter jordgubbstårtan och tunnbrödet...

Räknar ner dagarna nu till bröllopet. Som jag har längtat! Ända tills i kväll när Janne ringde... På nåt jäkla sätt lyckades han övertala mig om att håll tal! JAG!!! Men asså, va, jag kan liksom inte... ehhh... öhhh... Vad ska man säga? Han lovade i alla fall att ta mig ganska sist så jag hinner dricka lite vin innan det är dags att prata. Jag som tänkte vara nykter så vi tar oss hem på natten, FORGET ABOUT IT!!! Nu bliré minst 3 glas vin till maten, thi,hi... ;-)

Har planterat barnens syrenbuske ÄNTLIGEN! Fick jädrans ont mellan skulderbladen när jag grävde, men skam den som ger sig, och nu står den på plats! En massage skulle sitta fint, eller varför inte ett spa-besök? Nån som vill följa med???

I morgon ska jag hämta hem bilen från servicen. De har servat den och lagat det där lilla vidriga hålet i avgasröret oxå som gör att bilen låter som ett reaplan, men de säger att jag överdriver... Oki, kanske det, men jag hatar när bilarna låter.

Thomas är ute o snickrar ihop blomlådorna så jag ska måla dem i morgon, jag vill ha dem vita, det blir snyggare än träfärgade... Sen äre bara att hämta ut reflexerna o plantera blommor i dem så är det klart! Jippi!!!

Satt på Fäjjsbokk o lördagskväll. Jag hittade, men fråga mig inte hur, massor av släktingar från Bergsjö som jag blev vän med. Så nu har vi bestämt att jag ska åka ner och hälsa på dem i sommar. Och det ska bli riktigt roligt, har aldrig lärt känna släkten på pappas sida tyvärr...

Nu ska jag upp och pyssla på lite innan sängen kallar!

KRAM!





Kommentarer
Postat av: emma

Men nu vart bröllopet ännu roligare när du ska hålla tal,det ser ja verkligen framemot..Toppen tjejen,håller tummarna att det går bra=) Kram

2009-06-10 @ 07:13:27
URL: http://www.nogg.se/emmasomfan
Postat av: Helena

Hur har du det? Visst är det sjukt vad tiden går fort, snart midsommar.

/Hella

2009-06-15 @ 16:59:20
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0