Trettondagsafton...

Man får skämmas! Som bäst vi satt o pratade här idag så frågade Jenny varför vi har trettondagsafton... Eh, ingen visste... Nån som vet o kan berätta för mig? Ja,ja, inget kan ju veta ju allt, brukar tänka så när jag inte vet saker, hi,hi...

Har varit helt slut idag! Var uppe i natt med Ida, hon vägrade att somna, jag prövade att lägga mig uppe med henne, men det funkade inte, hon sparkade, ropade på pappa, petade mig i näsan, tittade på mig o skrattade, hur lätt är det att hålla sig för skratt själv dårå??? Men vid 02 somnade hon till slut, och jag kunde gå ner o lägga mig själv... Zzzzz.... Så det var sååå skönt att slumra till en stund i soffan nu i kväll...

I går trodde jag att jag skulle skratta ihjäl mig! (* Skäms igen *) Mamma har köpt en liten rosa balettklänning med tillhörande skor till Ida... Vi provade dem på henne igår, och jag lovar, det är ingen liten nätt prinsessa vi har! Jag tänkte mer på Benny Hill när hon kom framskuttandes mot oss, jag skämdes för att jag skrattade så hysteriskt, hon tyckte ju själv att hon var så fin! Jo, hon var fin, men det såg väldigt roligt ut! :-)

 * Mammas älskling *

Idag var mor & far förbi och hjälpte mig att plocka bort julen. Åh, så skönt att slippa alla tomtar, adventssatakar och röda gardiner! Jag älskar verkligen att sätta upp allt sånt, men jag blir less fort! Så nu ser det frächt ut i v-rummet igen, och med nya gardiner o soffkuddar så blev det så bra där inne! Det låter som man har råd att handla hur mycket som helst, men det har vi inte, vi har turen att ha fått sponosorer till det! Tack snälla ni!!!
Jenny kom förbi med kiddzen en sväng så de fick leka lite, och vi "vuxna" satt o surrade och drack kaffe. Jag är så sugen på kaffe hela tiden igen... 

Äntligen har vi fått fingrarna ur häcken och börjat styra om lite i vårat hem! Känner att vi måste rensa upp lite och möblera lite annorlunda så det blir mer praktiskt, nu när det snart blir två småttingar i huset, och med lite bärhjälp igår så löste vi mycket! * Underbart *  I morgon ska vi åka ut till svärmor och hämta ett skrivbord, så jag får göra i ordning min lilla pysselhörna! :-) Jag blir så glad när jag får sitta o pyssla, det är som balsam för min oroliga själ!

Nu ska vi titta klart på en film vi började att se igår, kommer inte ihåg vad den heter, men den handlar om 2 kompisar som bor tillsammans. De har inte råd att betala räkningarna, och för att få ihop pengar så bestämmer de sig för att spela in en porrfilm tillsammans... Typiskt mig att garvar ihjäl mig åt sånt, men jag kan ju inte rå för vad jag har för humor... ;-)

Lägger upp lite bilder i morgon, har inte ordning på hårddisken just nu!

KRAM!!!



Kommentarer
Postat av: jenny

hej gumman! vet du jag har inte heller en aning varför vi har den där dagen. orkar inte bry mig om att fråga men jag skäms lite jag med. Jag har börjat med pencilin så nu vågar du komma och låna basdkaret igen för nu lär jag inte smittas thihi. kram jenny

Postat av: lotta

det är bara att komma!

vet du vart vi bor? har inte hunnit ladda mobilen med stålar, men det är första infarten om ni åker från birsta.

2009-01-06 @ 16:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0