Regn ute...

...men sol i sinnet... Ja, det är faktiskt så! Jag brukar dala med vädret, men idag känns det riktigt bra trots regn.... Skönt!

Hämtade Elin hos mamma i morse. Oooo, vad jag pussade på henne! Jag trodde mitt flin skulle sno sig runt nacken när jag såg min lilla prinsessa!!! Vi fikade med mormor sen for vi till Birsta och uträttade några ärenden. Thomas klocka skulle lämnas in på lagning, en av Elins doppresenter skulle bytas, och så hade jag lovat Ida en glass. Hon hade egen handväska o en tjuga i sin plånbok, och det tyckte hon va jättemysigt! Hon bar på den hela tiden där ute. Det enda som var jobbigt var att jag fick jaga henne heeela tiden, för jag hade bara enkelvagnen med mig... ;-) Vi träffade Chatrine och flickorna på Donken, jag var riktigt duktig och tog en sallad idag! :-)

I helgen hade vi kusinträffen här. Den blev riktigt lyckad!!! Solen sken så vi kunde vara ute, och det var sååå mysigt! Vi spelade kubb och barnen badade, gungade och lekte. Sen drog vi igång grillarna och åt. Jag gjorde VÄRLDENS godaste potatissallad! Färskpotatis, svarta oliver, soltorkade tomater, fetaost, färsk basilika, svartpeppar och creme fraich!!! Men gudars vad gott det var!!!
På kvällen kom mamma och hämtade flickorna, och Thomas gick ner och förberedde kareoken. Sen sjöng vi och drack Dooleys så det stod ut genom öronen! Trött och slut som jag är nu för tiden, så somnade jag först av alla, thi,hi... Det kändes ganska skönt dagen efter kan jag lova, för det tog ganska lång tid att städa upp här...

Jag har målat... Rädd som en hotad hare står  jag och skakar på en hööög stege och försöker att tänka på nåt helt annat! Det är skitjobbigt, men jag måste, Thomas vägrar! Ja,ja, nu är nästan all målning gjord, jag ska unna mig nåt riktigt trevligt när jag är klar! ;-)

Farmor, farfar Åke och Fredde skulle ha åkt till Mallis idag. Men det ställde in resan efter all bombning som varit där nere. Vi trodde och tyckte att de skulle ha fått boka om resan till ett annat resemål, men ICKE!!! De fick inte igen en spänn på resan heller... Så jävla dåligt av VING!!!
Så på fredag åker de till Bulgarien i stället! Skönt för Fredde att det blev en resa ändå, han hade ju sett fram emot detta hela sommaren!!!

Prinsessorna sover just nu. SAMTIDIGT!!! Det händer lite då o då nu för tiden faktiskt. Ida´s rum är klart nu och det blev sååå fint! Hon fick ett rosa prinsessrum och hon trivs där jättemycket! Jag ska sätta igång att göra i ordning Elins rum oxå, ska måla byrån vit så den inte ser så killig ut.

I helgen åker vi ner till  Gävle igen. Farfar och farmor Ewa har flyttat till en ny lägenhet, så vi åker ner en sista helg innan Thomas börjar jobba igen. Tänk att han varit ledig i 8 veckor  snart... Och på tisdag börjar Ida på dagis igen oxå... Eller på onsdag blir det för på tisdag ska vi åka ner till Bergsjö. Känner jag vill titta till pappas grav och så ska vi hälsa på släktingar som jag träffade sist för typ... 10 år sen? Det ska bli riktigt kul!!!

Är sååå pysselsugen! Fick mina nya Tombowpennor idag, det skulle va så kul att sätta sig och göra några kort... Få se om jag kanske hinner det i morgonkväll. Thomas ska tydligen repa då...

Nä ,nu ska jag slänga omkull mig i soffan en snbbis innan det är dax att börja med middan...

*KRAM*

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hallo!

De är underbara barna våra!

Jag har en fujikamera som inte är bra, den kostade 2000.

Kent har en Nikon d90 som är en systemdigitalkamera, tror att det paketet han köpte kostade 12500, han fick nån extra lins eller vad de heter. Hans kamera är jättebra.

Kram!

2009-08-12 @ 08:17:10
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0