Underbara värme!!!

Visst blir man väl mycket gladare när solen tittar fram??? Det blir i alla fall jag! Längtar tills det är så varmt så man inte behöver ta på sig o barnen så mycket kläder på oss när vi går ut...

Var på efterkoll idag, och attans va allt såg bra ut! Inte för att jag varit så orolig för det, men när hon säger att "här kan man inte se att det fötts 2 barn" så blir man ju lite glad... ;-) Och knipövningarna går av bara farten nu för tiden, så det hade gett resultat! Jag kände igen barnmorskan jättemycket, men kunde inte koppla var jag sett henne... Förrens nu på eftermiddan när jag bara kom ihåg att det var ju hon som var med och förlöste Ida!

Passade på att storhandla när lill-monstret var på dagis idag. Elin var med, glad o surrsjuk som bara den! Hon är så go!
For hem o käkade lunch med Chatrine, sen tog vi en prommis till dagis och hämtade våra busfrön som hade varit på prommis till bäcken idag! Vi gick hem hit och hade saft & bull-kalas ute på altanen. Barnen gungade och fikade, det var sååå härligt!

   

Knäppte kort på 2 små fina blommor som dykt upp i trädgården. Jag har inga stora fina planteringar att skryta med, pensee´r som lever så länge de orkar är väl vad jag kan åstakomma... Men en skitig gräsmatta har vi! Fy hur det ser ut efter borrningen! Men det gör ingenting, bara jag slipper denna förbaskade pellets... Tänk vad lyxigt att kunna duscha sen, utan att behöva fundera på om det finns nå varmvatten... NICE!!!

 

Scrappa,scrappa, scrappa, jag gör så mycket jag bara hinner med när det funkar med barnen! Kort o påsar, väskkort, åh, så roligt det är! Tur är väl att barnen kräver min uppmärksamhet oftast, för jag skulle nog sitta och pyssla tills armarna ramlade av annars...

 

I kväll var vi ut på en långprommis, Chatrine & jag, det var så skönt! Ska försöka vara ute o promma minst varannan dag, man mår ju mycket bättre då! Vägde mig på mvc idag, väger 7 kilo mindre än när jag blev gravid med Elin. Jag bantar absolut inte, men stenålderskosten kombinerat med ammning och promenader gör ju sitt, och det känns så roligt! Snart kanske man kan köpa normala storlekar på kläderna igen...

Har pysslat ihop en ljusbricka med ljuslyktor och blommor från IKEA. Nu känns det lite vårligt i v-rummet...



Räknar ner dagarna tills vi ska åka till Gävle. Det ska bli så skönt att komma bort, och det ska bli så roligt att träffa farfar och farmor Ewa! Och så ser jag fram emot scrapmässan givetvis!

Kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0