Jojomensan!

Hualigen vad dagarna går fort... En helg till har passerat... En händelserik helg måste jag säga! På lördan klev vi upp o åt en god frukost tillsammans innan Thomas åkte o jobbade o jag o barnen klädde på oss o åkte o kollade på hästar. Ida är jätte-faschinerad av dem! Jag hoppas innerligt att hon inte vill börja rida när hon blir äldre, för jag är livrädd för hästar... Annars får väl Thomas bli stall-pappa, he,he... Ida var så fin i sina nya kläder, och sin lilla väska som hon släpar med överallt vi går!



Vi for vidare till farmor och farfar Åke. Där lekte Ida för fulla muggar, vi blev bjudna på god lunch och gott fika. På eftermiddan blev det en sväng på ICA, jag trodde att Ida skulle ville åka i en sån vagn med en bil som barna kan åka i, men hon vägrade. Så det var bara att släpa ut dem igen o hämta en sån där stooor, skit-tung vagn som jag måste ha för att få plats med både Elin o Ida o all handling.
 Åsså var vi o köpte pellets... Denna j---a pellets... Men förhoppningsvis kommer de o börjar med bergvärmen den här veckan, så vi slipper hålla på med pellets sen. Puh!

På söndan hämtade vi upp mamsen o drog en repa på IKEA. Jag blev inspirerad av nån ( kommer inte ihåg vems sida jag såg det på...) att köpa blommor som man kan scrappa med. Tänkte även ha dem som dekoration till mina underbara doftljus!



Så blev det ju förståss servetter... Fattar inte varför jag älskar att köpa servetter??? Nån som kan förklara varför jag alltid måste köpa servetter??? Jag har en hel låda med servetter! Nån som behöver servetter så säg till mig innan i köper! :-)

Elin skrek som bara attan hela eftermiddan o kvällen, vet inte vad som var fel. Antagligen var det magen, för när vi la oss så pruppade hon som bara den, sen somnade hon nöjd o belåten. Annars är hon en riktigt glad liten fröken som ler o snackar en massa nu!

 

Imorse hade vi sovmorgon hela familjen. Ida vaknade inte förrens kl. 9, så det var skönt. Vi åt frukost, och sen gick vi ut o lekte, blåste såpbubblor och hackade snö o is på gården. Hon älskar sina små bandyklubbor, hon har dem till o med när vi går vår dagliga vattenprommis. Då står hon i alla pölar o petar med klubban, och är jättelycklig! Elin ligger snällt o sover i vagnen under tiden.

     

Har gjort några kort. Jag testade en ny varinat på ett kort, det blev faktiskt bra!

 

Åsså några grattiskort...

 

Jag har verkligen blivit kär i mina glitterlim! Det blir så läckert när man använder det!

 

Hm, nu är jag så puss-sugen på Thomas så jag måste avrunda här!

KRAM!!!




Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka fina kort....du är ju jätteduktig.=)

Det är Therese som brukar vara med på pysseldagar hos Malin som gjort halsbandet.

Visst är det fint och 150 kr är ju inga pengar för ett halsband.

Vi får ta en pysseldag här framöver.

Ha en härlig påsk vännen!

Kram

2009-04-07 @ 18:58:55
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Irre Virre

Hallå tjejjen!!



Nu närmar jag mig slutet på flytthistorian, ÄNTLIGEN!!!! Vill inte bära en liter mjölk ens en gång!! Jag och mina babianarmar orkar inte scrappa ens... (Hemskt, tycker jag!)



Sen när jag är på fast mark så kanske vi kan pyssla tillsammans igen. snälla, snälla, snälla!! '=)



Du har gjort så mycket snygga kort nu så jag blir jätteinspirerad.





Kram så länge.



Ps, snart så kommer jag med lukta gotti gotti, och nalle stämplar!

2009-04-08 @ 10:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0