Dumma människor!

Varje gång man möter en dum människa tror man att man träffat den dummaste idioten som finns... Men det finns fler än vad man tror! Idag packade vi in en massa skräp i bilen igen och for på blåbärstippen. Där var det lååång kö för att få komma in. Skönt att det är fler än jag som får städ-dille på våren, thi,hi... Vi satt i kö ca 20 min innan det blev vår tur att kasta, Ida var skit-less lillstackarn...
När vi kommer upp till avfallscontainrarna så stannar bilen framför tvärt, och både hon & han kliver ur och börjar kasta sitt skräp!!! Thomas vevar ner rutan o undrar om de kanske kan flytta på sig så vi och resten av den oändliga kö med skräpfolk kommer fram, då är de oförskämda och tycker att vi är dumma som inte oxå stannar och börjar kasta... Men hallå, de blockerade ju för alla!!! Vi tog oss förbi dem med några centimeters marginal, men fler klagade på dem efter oss så de fick flytta på sig till slut i alla fall... Jag fattar inte hur puckade folk kan bli! Ja,ja, nog om det!

I kväll skulle vi grilla... Men vi har ju absolut ingen framförhållninig, vid halv 6 skulle Thomas ut o börja leta grillen... Så det ble v grillning i vår inne-el-grill i stället. Men det blev supergott! Kommer att använda den mer  istället för att steka kött, det kan jag inte, det blir bara segt o torrt...

Thomas o Ida har åkt ut till Alnö i kväll. Jag passar på at blogga lite medan Elin sover. Gu vad jag har rensat ur barnkläder idag! För små kläder, trasiga kläder, fläckiga kläder... Vi har turen att ha fått mycket fina kläder till barnen, både nya o begagnade, så nu kändes det läge att göra en stor rensning. Det är med lite sorg i hjärtat jag plockar bort alla bäbiskläder som är för små, jag kommer ju aldrig mer att få använda dem... Det är konstigt, fast vi är helt överrens om att inte skaffa nå fler barn, så skriker min kropp efter att få vara gravid!!! Skulle jag inte må så fruktansvärt dåligt när jag är gravid, så skulle jag kunna ha hur många barn som helst... :-)

Nu ska jag mysa lite med Elin innan Robinson börjar... Jag har blivit en riktig Robinson-nörd! Och Desperate Housewifes nörd!! Och fäjjsbokk-nörd oxå!!! Förr klagade jag på fäjjsbokk, tyckte det var lite torrt att sitta där, men nu loggar jag in där så fort jag får en stund över.

Ha en skön lördagkväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0