Inskolning!

Så har vi varit på dagis för första gången med prinsessan! Det gick sååå bra!!! Ida klädde av sig ytterkläderna och gick in o kollade läget med detsamma. Hon tog fröken ( Carolin) i hand och följde med runt i rummen, och provade alla leksaker, rutchkanan, målarstafliet, och bäst av allt var ju igelkotten i samlingsrummet!!!
Imorgon ska vi vara ute med de andra, men det blir nog inga problem det heller...

Vi gick hem och käkade lunch, sen åkte vi ner på stan o handlade lite "bra-att-ha"-saker till dagis; moccasiner, fleecefodrat galonställ, vantar, osv. Så ikväll har jag märkt alla hennes kläder och packat hennes väska, och va konstigt det kändes... Tänk att nån annan ska ta hand om henne på dagarna nu... Hon e ju fortfarande min lilla bäbis jue, hi,hi... Caroline och alla andra fröknar vi träffade idag var jättegulliga, så jag vet att Ida får det bra där!

F*n vad jag har haft ont i fogarna idag!!! Det blev ju mycket upp o ner på golvet när vi var på inskolningen, o det fick jag igen för ganska på en gång... Höger sida är värst, det liksom låser sig där emellanåt, aj,aj... Nåväl ,det blir ju inte bättre för att jag klagar ändå...

Har äntligen fått tag på VÄRLDENS godaste potatis igen! Vi passade på att köpa en 25kilos-säck, så ikväll blev det köttfärslimpa & hemlagad potatismos till middag, och vad gott det var!!! Och eftersom Ida fortfarnade har problem med magen så är det ju kanon med potatis, vi ska undvika att ge henne ris o pasta...

Har kommit in i en period när jag tänker på syrran oftare igen... Och det är jobbigt!!!  Det är precis som att när det händer saker i mitt liv, så blir jag mer påmind hela tiden att hon inte finns...  Jag har så många gånger tänkt att jag ska ringa henne och berätta, tex. när det varit nåt med Ida, eller det hänt nåt speciellt... Jag är fortfarande arg på henne för vad hon gjorde, men det kommer jag väl att vara hela livet tror jag... Usch, vad jag saknar henne nu när jag skriver om henne!!! Jag älskar dig föralltid A-K!!! <3

Som jag skrivit tidigare så var ju min käre kusin Stefan här i augusti och målade utbyggnaden på vårt hus. Till våren ska vi måla hela huset så det inte är sån nyansskillnad på nya och gamla delen...  Äntligen har jag knäppt ett kort så ni får se hur fint det blev!



Hi,hi, lillan i magen har hicka, vad det känns lustigt...
Nu blir det en stor kopp te, har en väldigt ond hals som plågar mig just nu...

KRAM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0