Happy Halloween!

 Hoppas er Halloween-helg har varit lika underbar som vår!!!

Igår morse klev vi upp hela familjen o åt en god frukost tillsammans innan det var dax att packa inför resan till Härnösand! Ida åt sin youghurt själv, det är så härligt att se henne äta med både bestick o fingrar o hela kroppen ibland...

 

Innan vi for iväg så kom farmor & farfar Åke förbi en sväng. Ida fick presenter som de köpt till henne när de var på sin Stockholmsresa. Hon fick en mjuk docka och Bamses pekbok! Hon gillar verkligen att kolla i pekboken! Tack snälla ni!!!

Vi kom så iväg efter lunch, och blev varmt emottagna av farfar, farmor Ewa och gammelfarmor Irma! Det var så mysigt att komma dit! Vi fikade och surrade på en stund, sen blev Ida blev trött o ville lägga sig i vagnen o sova, så vi klädde på henne och hon fick sova på altanen. Under tiden grejjade tjejerna i köket, och grabbarna kollade  på fotboll, och jag fick en riktig överraskning!!! Ewa frågade om jag ville ta ett bad... OM jag ville! Och gissa om jag blev överraskad när jag kom upp i badrummet!!! Hon hade ordnat ett litet SPA åt mig där med massor av ljus, och så fick jag en present, en flaska avslappnande lavendelolja som vi droppade i vattnet!!! Det var SÅÅÅ underbart!!! Jag låg nog där i en timme och bara njöt... Hon visste precis vad jag behövde!!!

     

Senare på kvällen fick vi så god mat, så om ni bara visste!!! Jag åt o åt, men till slut så tog det stopp, även i mig... Hi,hi... Jag blir så imponerad av människor som kan göra så mycket god mat!!! Ida åt supergod efterrätt, vitchoklad-mousse och den var så fin så jag var tvungen att fota...

 

Efter middan fick Ida kolla på Teletubbies, hennes favoriter, och hon var jättenöjd lillgumman!!! Det är så skönt att hon är så snäll när man är borta!

Lite senare på kvällen kom nästa överraskning... Ewa hade i somras snappat upp att jag älskar bondkakor. Och vi hade på nåt vis kommit fram till att Thomas skulle baka kakorna åt mig. Så har det ju inte blivit, förrens igår, hi,hi... Ewa hade förberett 2 kakdegar, lagt dem i en påse tillsammans med en starköl ( det var dealen för att han skulle baka ) och satte på honom ett förkläde! Sen bar det av ner i köket o Thomas fick börja skära kakor! Gud vad vi skrattade!!! Vi var med i köket allihopa som moraliskt stöd för honom, och han var så duktig prinsen min, thi,hi!!! Farmor Irma satt på första parkett i en fåtölj o skrattade så vattnet skätte över hela henne! Det var länge sen jag hade så trevligt och skrattade så mycket!!! Kakorna blev jättegoda förresten...

     

Kvällen gick alldeles fort, o trött som jag är på kvällarna så var jag först i säng. Jag somnade jättenöjd efter en supermysig dag/kväll med dessa underbara människor! Tack för att ni finns!!!
Imorse fick jag sovmorgon, och det var så skönt!!! Efter en brakfrukost så tog Thomas o farfar med sig Ida på en prommis, och jag klev ner i badkaret igen. Kan ni ana hur mycket det är värt för mig att bara få vara i ett varmt bad o inte göra eller behöva tänka på nåt speciellt??? Jag laddade verkligen batterierna kan jag lova!!! De kom tillbaka från prommisen innan jag badat klart, så Ida fick hoppa i en stund och bada med mig. Det var så kuligt, hon gillade det verkligen!!!

Eftermiddan var lugn & skön, men tiden gick lika fort som igår tyvärr... Vi åt en jättegod middag tillsammans innan vi packade ihop oss och åkte hemöver. Vi släppte av Ewa på tågstationen innan vi for hem till vårans hus igen.
Så är det nu kväll, Ida har precis somnat, Thomas är o repar, och jag sitter här och filurar för mig själv och njuter av de sista timmarna av denna UNDERBARA helg!!!

Kramar i massor!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken tur du haft det i helgen.

Det är du värd, flera gånger om!

Kram!

2008-11-03 @ 20:40:46
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilken tur du haft det i helgen.

Det är du värd, flera gånger om!

Kram!

2008-11-03 @ 20:46:49
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0