Årets första picnic...

...hade vi idag! Jag tog med mig Ida och åkte på norraberget. Där mötte vi upp Lotta, Kent och Bon. Vi var lika hungriga allihopa, så vi dukade genast fram våra goda sallader när vi satt oss på våra somriga picnicfiltar. Jag hade gjort tacosallad, och det var faktiskt jättegott!

       

Thomas dök upp lite senare med fredde, de hade varit på akuten för gossen har klagat på värk i öronen. Han var lite röd i ena örat, men det var inte så allvarligt sa farbror doktorn...
Han hittade några kompisar som han spelade freesbee o fotboll med, o sen försvann han! Jag tog Ida på armen o gick o letade honom, då kom han springandes från skogen, han hade i all iver över sina nyfunna vänner glömt bort att säga till mig när de stack iväg... Puh, vilken ångest man får när man inte hittar barnen på en gång!

Jag är sååå trött nu för tiden! Vi har haft mycket konflikter hemma ett tag nu om så jäkla dumma, onödiga saker, och det tar all energi från mig... Jag orkar nästan inte ens vara glad snart...
Härom morgonen när Ida fått sin morgonvälling, och somnat på min arm i sängen så tvärslocknade jag! Och vaknade av att Ida ramlade ner i golvet!!!!
Fattar ni, jag vaknade inte ens när hon vaknade och förflyttade sig neråt fotändan... Jag trodde hjärtat skulle stanna i kroppen på mig! Men det gick bra, hon hade inte gjort illa sig, och slutade gråta när jag tog upp henne, så hon blev nog mest rädd... Men det ska ALDRIG få hända igen! Hellre ska mina ögon få blöda av trötthet än att jag somnar ifrån henne igen!!!
Det skulle vara så skönt om jag kunde få lite avlastning ibland... Även om jag älskar Ida MEST I HELA VÄRLDEN, så skulle jag verkligen behöva kopppla av och ladda batterierna just nu. Det skulle räcka med att få ett par timmar för mig själv, att bara få gå ut på en prommis själv, åka o simma eller sola, eller få lägga mig o läsa en stund...
Äh, jag ska inte klaga, snart är hon stor o inte vill vara med mamma nå mer, så jag ska nog passa på att njuta av henne... :-)

Ikväll spelar Thomas på Aveny. Så man är solo som vanligt och det blir en tidig kväll i säng för mig. Barnen sover, tvätten är hängd, men disken skiter jag högaktningsfullt i, jag ska försöka sänka kraven på allt som "måste" göras här hemma, så jag tänkte börja med disken... Få se hur länge man står ut med det... he,he...

Go natt allihopa, nu ska jag sooova!!!

Kommentarer
Postat av: lotta

Så jobbigt de är att va konstant trött hela tiden. Jag har kommit på att jag är det med.
Förlåt ifall jag varit otrevlig på nått sätt nån gång.
Sådär har jag somnat massor gånger när jag gett Bon mat, men han ligger brevid mig i sängen...Får skärpa mig för han blir ju allt mer rörlig.
Jag är ju så trött ibland. jag brukar säga till Kent att han får så lov att ta Bon efter jag gett han mat och jag somnat och hitils har det gått.
Kram på er!

2008-05-11 @ 20:33:53
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0