Så var det dags igen...

...att uppdatera bloggen! Det har ju gått en vecka och därmed hänt lite saker sen sist...
Köket ja,,, jorå det går framåt! Sakta men säkert så börjar det att bli klart. Idag, nu , alldeles nyss när jag kom hem så hade de nästan satt upp allt kakel! vad fint det blir! Mitt kök, där bara jag har bestämt hur allt ska  vara, jag är så glad!
Vi har påsk-pysslat lite min bonusson och jag. Vi tog fram allt vi kunde hitta; papper, snören, klister, tejp, kritor, mönstersaxar, sen satte vi igång o gjorde påskkort & födelsedagskort. Och gud vad roligt det var!!! Jag blev som barn på nytt, och nästan inte ville dela med mig av grejorna till Fredde, stackars barn, hi,hi... Så det kommer att bli mer pyssel här framöver!
I lördags var Ida och jag ute i pulkabacken med Mia & Anton. Stumpan e ju lite för liten för att åka så hon satt förnöjd i sin vagn o tittade på. På kvällen kikade vi på melodifestivalen, och käkade påskägg eftersom Fredde ska vara hos sin mamma i påsk.

I söndags var det häktiskt... Upp o morgonfixade barnen, ut till Birsta och gick på barnens hus ,o köpte present till Alva som fyllt 2 år.  Fredde köpte en "magisk" mask som han for o drog överallt, o försökte klura ut hur han skulle göra med denna mask så det såg ut som den kröp, vilket bestyr han hade med den... Vi svängde in hos morsan på vägen och fick oss lite lunch, och så måsta hon få sin Ida-dos som hon säger. Iväg vidare till Timrå på kalas. Där var det massor med barn, och massor av trevliga mammor o pappor! På hemvägen hämtade vi upp moster o skjutsade hem henne. Så när vi kom hem så han jag precis laga middag, så var det iväg på klädparty som var hos Linda. Det var ett Me&I party som alla pratar om, och som jag inte förstår hur man kan tycka är så häftigt! Jag är nog den enda i världen som inte är impad av deras kläder...

Min man har fått nytt jobb!!! Det var därför jag var så glad Lotta! Jag tror att du visste varför redan, men jag skriver det ändå så alla andra kuliga människor som läser här får veta!
Så han jobbar sista månaden nu, sen börjar han med nya utmaningar i Ittalas butik som ska öppna i Birsta. Spännande att se vad de får för sortiment!

Idag har vi varit på tandinfo med Ida, så vi vet hur vi ska sköta hennes tänder. Vi var o handlade lite till köket, och nu ska jag gå upp o fika kaffe o dumlemuffins (beroende av dem...) med min älskade man! Sen ska jag påskpynta lite om lillan är snäll!

Påskkramar på alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0