Solo...

...är jag i kväll! Min kära mor frågade om hon inte kunde få låna Ida i natt, o det e klart att hon fick! Min älskade man är och repar i kväll, så jag har hunnit med en hel del här hemma! Jag har städat, putsat fönster, och faktiskt ägnat mig åt mig själv en liten stund! Underbart! Fast jag saknar lillfisan....

Idag var vi på inskrivnings-samtalet på MVC. Alla prover var bra, och så var det det vanliga pratet om alkohol osv... Fick tid för UL den 23 sept. Dagen efter Ida´s 1-årsdag! Jag tror att det är en lillebror som bor i min mage!
Svärfar har sovit hos oss i natt. Underbara människa han är! Det är så kul att vi äntligen har kontakt med honom! Hoppas verkligen att det fortsätter så!

Så var det den härliga, jobbiga, underbara semestern... Vi for söderut tidigt på måndagmorgon. Heeela bilen var full i grejjer, men jag har en man som är klurig så vi fick med allt! Det kändes som att vi skulle vara borta i flera veckor när jag såg allt vi packat, som vi bara måste ha med...! Vi stannade och åt o ch bytte blöjor, sträckte på benen, så det tog lite tid.

 Här myser Ida med pappa en stund!

Vi kom fram till ett regnigt Göteborg vid 21-tiden. Vi installerade oss i lägenheten och efter det så la jag mig i ett bad!!! Det var inte igår jag badade, och gud vad jag njöt!!! Sen somnade jag så gott, och det gjorde resten av familjen med! Tisdagen var vi på Liseberg hela dagen! Fredde och pappa åkte karuseller så det stod härliga till!

   

Vi hittade ett sagotåg som Ida kunde åka. Hon mös som bara den!

                          Våran egen lilla kaninunge!!!

Efter en hel dag på Liseberg så var vi ganska nöjda med att få åka hem o knoppa!
På Onsdagen fyllde jag år, tjoho, 31 galna år!!! den dagen spenderade vi på stan, vad kul det var att få strosa runt överallt o titta! På avenyn, o saluhallar, o alla gator!!! Vi stannade o njöt i solen med en öl o en läsk. Tur att Thomas hittade där, annars hade det blivit tokigt...
På torsdagmorgon brassade vi ner till High Chaparral! När vi kom fram så skulle 6-års-trotsiga Fredde INTE gå in där! Till sist sa vi att han fick sitta i bilen o vänta tills vi kom ut igen, o då följde han snällt  med. Och det var det roligaste han gjort tyckte han! Det var ett häftigt ställe, åk dit om ni får möjlighet!

   

Vi tog in på hotell i Jönköping på torsdagnatt, Det var omöjligt att få tag på en stuga, men när vi räknade ut så blev det billigare att bo på hotell. Och där ingick ju frukost oxå, det bästa och godaste jag vet!!! När vi satt o käkade frukost så kom Zigge o hälsade på barnen. Ida blev fullkomligt GALEN i honom, o skulle känna på honom hela tiden!



Både personalen o de andra frukostgästerna skrattade gott när hon bara skulle ta på Zigge! Hon fick känna på honom, o då blev hon nöjd! Efter frukosten så packade vi in oss  bilen o drog mot Gävle. Där hälsade vi på Thomas pappa o han goaste i hela världen Eva! Vi fick en kanongod middag, sen satt vi länge uppe o pratade o mös innan det var dax att knoppa. Jädrans va mygg det var där! Men det var det värt, för allt annat var så jättetrevligt! Jag längtar redan tills vi får umgås med dessa underbara människor igen!

Så rullade vi hemåt på lördageftermiddag efter en superhärlig frunch... Jag måste få säga att det gått otroligt bra att åka bil med barnen! De har inte klagat eller tjafsat i bilen alls! Jag är så imponerad av dem båda!!! Det var skönt att komma hem, men en sak var så konstig... HELA veckan har jag mått jättebra, o inte kräkts nånting. Så hinner jag bara innanför dörrarna hemma så mår jag jättedåligt o kräks!!! Vad beror det på? Är det psykiskt tro???

Igår var vi upp till gammelfarmor som ligger på sjukhuset just nu. Det var så kul att träffa henne, hon e så fin! Efter besöket hos henne så åkte vi till gammelmormor o gammelmorfar o hälsade på. De bjöd på så gott fika, o middag så jag var proppmätt när vi for därifrån! Ida var lika snäll som vanligt!

Idag har vi varit i Birsta o kollat in lite grejjer som vi behöver ha när vi ska renovera hallen, golv, panel,väggfärg... Åh, vad fint det kommer att bli! Nu ska jag gå upp o tända mina nyinköpta ljuslyktor ( kan inte låta bli att handla sånt...) Så ska jag bara ligga i soffan o slappa resten av kvällen, o njuta av min ensamhet!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: lotta

Oj, är ni hemma nu.

Ser ut som ni haft de skoj.

Hör gärna av dig ifall ni får en stund över.

Kram på er!

2008-07-18 @ 20:42:10
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0