Oj,oj...

Vilken natt... Jag somnade skönt vid 12-tiden, men vaknade strax efter 02 av att Ida grät. Hörde att Thomas gick till henne så jag låg kvar i sängen. Hon blev tyst men började gallskrika efter 10 min igen. Thomas hade somnat så jag gick upp o hämtade henne. Så blev detsamma ramsa som vanligt, man tror att hon har somnat, o precis när man slumrar till själv så sätter hon igång, -Mamma, mamma, maja, mia mäjj...pappa... Så ska hon peta mig i näsan o ställa sig upp... Puh... vi tragglade på så tills klockan var halv 6, då var jag så trött så jag visste inte vad jag hette... Jag la hennne i sin säng igen, och kan ni tro, hon somnade på 1 min!!! Zzzzzzzzzzzzzz.......



Så det blev inget dagis idag, utan vi åkte ut till Birsta en sväng, och sen till mormor. På hemvägen åkte jag in till Malin för att hämta sakerna jag beställt i hennes scrap-webb-affär... Det skulle jag inte ha gjort!!! Hon visade mig hur man använder stämplar, och så fick jag med mig några hem, och vad tror ni jag har gjort hela dagen??? Scrappat!!! Vad helt galet roligt det var!!! Köpte med mig lite mer grejer när jag var där, och sen jag kom hem har jag hittat mer saker som jag bara MÅSTE ha nu! Fasen, jag har inte råd egentligen, men jag känner att jag måste få göra nåt som jag tycker är kul... Snacka om att min skaparglädja har infunnit sig igen!!! TACK Malin!!!

 

Käkade lunch med Thomas på stan idag. Han skulle träffa en kompis, som fick förhinder, så då ryckte jag in. Ooops, nu ringde klockan, bulldegen har jäst klart, Jag är strax tillbaka!
Rulla,rulla liten bulla, nanananana...nu är all bakning klar tills på lördag, skönt! Det har varit riktigt roligt att baka, det är synd att det är så långt emellan gångerna bara!

Tänk att det snart är 6 år sedan syrran dog... 6 hela år!!! Var har den tiden tagit vägen? Jag har många tankar om hur hon skulle ha sett ut nu, 6 år senare... Var skulle hon ha bott? Skulle hon ha haft familj? Barn? Jag vet att jag inte ska fundera på sånt, men det är svårt att låta bli...

Som vanligt när jag är ensam så ska jag koka mig en kopp gott te och krypa ner i soffan o njuta av mina underbara doftljus...

So Long!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag höll kaftiskt på att patta hakan när det trillade in 3 ordrar till från dig!! ;P men det är otroligt roligt att färglägga med pennorna. det blir ju så fint! Inte som dom andra som det blir streck och sånt efter. Vad jag glömde at säga var när du målat ansiktet, rita dit kinderna innan det hunnit torka för då blir det en lite utsuddad effekt istället för skarpa kanter =)

Å så tragiskt med din syster=( Hur gammal var hon? (tänkte om jag kanske visste vem det var).



Ha en härlig kväll och akta så du inte får "scrap-arm" ;P



kram!

2008-12-04 @ 21:13:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Malin

HAHA! Kaftiskt på att patta hakan!!! Jag kan ju inte stava! Patta hakan? vilket ord ;P

Jag vill förresten se lite bevis på vad du har gjort under dagen ;P Knäpp kort och visa!!! =D

2008-12-04 @ 21:15:33
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: soeticz

sv: hoppas du får det i julklapp gumman :)



tråkigt det med din syrra, beklagar verkligen :/

man kan inte låta bli att tänka såna saker då nån man älska är borta, jag tänker samma om mina fyra kompisar som dog i Indal i septemer -01. :/



massa kramar <3

2008-12-04 @ 22:52:25
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0