Kalas!

I går var det kalas för hela slanten! Fredde vaknade redan kl. 5, sen vaknade Ida kvart i 6, så det var bara att stiga upp och vara pigg... Vi gjorde i ordning en bricka med några paket  och lite fika som vi gick ner med till honom. Så mös vi på i hans säng, barnen o jag, vi fikade och Fredde öppnade sina paket.

   

Förmiddan gick åt till att få ordning på barnen, göra klart det sista inför kalaset och städa undan lite innan alla gäster skulle komma. Vi käkade frunch, sen hämtade vi Thomas på Södraberget. Vilken jädra resa... Det var hur halt som helst när vi skulle upp för backen... Visst, det gick, men Thomas fick köra hem, jag fegade ur... ;-)

Kl. 14 började det att ringa på dörren! Vi blev 10 vuxna och 4 barn. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum, så vi fick plats allihopa! Barnen fick fika i köket och de vuxna i vårt otroligt stooora v-rum! Fredde fick många fina paket, mycket hockey-saker, det ärju bara det som gäller nu för tiden för honom!

     

   

På kvällen blev det mysmiddag framför tv:n, grabbarna lagade så god middag! Två trötta ungar lade sig ganska tidigt och somnade utan omständigheter, skönt både för dem och för oss!

Micke & Tina o barnen var o hälsade på idag, för de kunde inte komma i går. Gabriel o Fredde klädde på sig och gick ut o provade alla nya hockeysaker, jag trodde jag hörde fel när Fredde frågade om han fick gå ut! Det har aldrig hänt att han velat gått ut utan att man måsta sagt åt honom...

Var o hämtade lite mer saker till mitt pysslande... Så nu kan jag göra klart julklapparna, sååå kul! Jag är så tacksam för att Malin visade mig några tips o knep, jag har verkligen fått tillbaka min skaparglädje!!! :-)

Nu är det sagoläsning och välling innan Ida ska lägga sig, sköt om er!!!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du får gratta fredde från oss!

2008-12-07 @ 20:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0