Julen är här...

...och bilköerna till Birsta med den!!! Trodde inte mina ögon när jag tittade ut förut, och ser att det är kö hela motorvägen förbi här!!! Är folk inte kloka? Det känns underbart att man gjort klart julklapparna, ska bara ta en prommis ner på CityGross i morgon och köpa en liten sak till mamsen...

Imorse var jag stressad och skulle iväg till MVC. I min hjärna så trodde jag att jag varit ut o stoppat i motorvärmarkabeln i bilen, men icke!!! Så det var bara att börja skrapa pansar-is, och det tog ett bra tag! Såg sen att min advents-en är ett minne blott... Redan i fjol efterlyste jag ett snörasskydd ovanför trappen på bron, efter att ha fått snöras i huvet, men det har av nån anledning inte kommit upp än, så snön rasar fortfarande rakr ner... :-(  Må aldrig barnen få ett ras i huvet för då brinner jag av ordentligt!!! Nånstans där under all snö ligger nog belysningen...

   

På mvc gick det bra, vi pratade igenom gårdagen, och att jag absolut måste ta det lugnare, min puls är för hög! Men HUR??? Jag bara undrar HUR ska jag kunna ta det lugnare??? Nån som har nåt bra tips, så kom med det bara! Bäbisen har vänt sig med huvet uppåt igen, så jag ska tillbaka nästa måndag på en koll, har hon inte lagt till sig då, så ska jag få gå på nån koll på UL, och de ska försöka vända på henne utifrån. Hoppas det löser sig så jag slipper det, känns som att det är nog med besök och koller ändå... Hjärtljuden var 148/slag per min. idag, det är så mysigt att höra!!!

Var och hämtade Ida hos mamsen efter Mvc. Hon hade varit vaken till 22.30 igår! Jag kan inte tro det är sant! Men vad ska man göra, vill hon inte sova, så sover hon ju inte... Vi var in en snabbis till underbara Malin och hämtade lite nytt pyssel på hemvägen. Fick även låna hennes skärgrejer och mallar, så jag kunde åka hem och pyssla ihop nån julklapp och ett grattis kort till en söt liten kusin som snart fyller år!
Har skickat in ett bidrag till Scrappers jultävling, få se hur det går... ;-)

 * Julklappen *   * Tävlingsbidraget *

Lillgumman somnade i bilen vid 13-tiden, och sov sen vidare i vagnen till klockan 16! Så jag trodde inte hon skulle komma isäng i kväll ,men strax efter 20 ville hon ha välling och gå o sova. Och jag har inte hört ett knyst ifrån henne, så hon somnade på en gång... Hon är underbar mitt lilla hjärta, hon är mitt allt!

Min stackars man ligger helt däckad! Jag har aldrig sett honom så sjuk nån gång!!! När jag var hem mitt på dan så bara yrade han i soffan, och när han vaknade till nu på kvällskvisten så hade han jättehög feber, och frös så han skakade! Så jag gav honom vatten och alvedon, sen gick han och la sig igen. Han sover fortfarande, och jag hoppas han sover tills i morgonbitti! Jag tror inte han blir frisk tills på julafton, så vi får nog åka till mamsen själva Ida & jag... Men det är inget att göra åt... :-(



Hittade igen alla små bäbiskläder efter Ida... Jag blir alldeles gråtmild när jag tittar på dem ,har svårt att förstå att hon varit så liten!  Jag har börjat tvätta upp dem, så de är rena o fina tills lillan kommer. Thomas är fortfarande inte helt övertygad om att det är en tjej, så jag börjar nästan tvivla själv... Men en gosse i rosa är väl inte helt fel heller hörrni? ;-)

Har försökt fått upp lite tomtar och julsaker ikväll. Det var inte så lätt när fröken Höjland skulle vara med... Hon lyckades krascha en julprydnad, hon skulle öppna paketen, och rätt var det var så hör jag henne gråta i hallen. Jag blev så full i skratt för när jag hittar henne så är det bara hennes lilla rumpa och ben som stack upp ur jul-kartongen,,, Hon skulle väl försöka ta upp nåt ur kartongen, och trillade i... Hi,hi...

Nä, nu har jag skrivit alldeles för mycket, så nu ska jag läsa vad alla andra bloggar om innan jag kryper ner och dunar!

KRAM!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0