GOD JUL

Ja, så sitter man här, dan före doppare dan. Vilken dag kan jag bara säga,,, Thomas for på VC i morse för han har haft  ont i öronen. Han har dragit på sig influensan och öroninflammation och har fått dunderpenicillin... Har aldrig sett honom så dålig! Jag tycker riktigt synd om honom! Peppar, peppar att jag klarar mig!  Ida är gnälligare än allt gnälligt! Det spelar ingen roll vad jag gjort med henne idag, så har hon gnällt... Vi var ute och åkte pulka en sväng, för jag skulle skotta av gården, och så fort jag stannade till,så började hon att gnälla... puh... Så i kväll när hon tagit det årliga julbadet, så upptäcker jag att hon börjar få prickar på kroppen... VATTKOPPOR!!!  Daaahhh..inte konstigt att hon varit gnällig, lillstackarn!!!  Vilken underbar jul det blir i år!

Annars så har det rullat på idag, med tvätt, dammsugning, disk, skottning, städning, men JA, jag har tagit det lugnt ;-)He,he, det känns som att jag är 90 år i kroppen, jag la mig o vilade en stund på eftermiddan, och trodde inte jag skulle ta mig upp ur sängen sen...

Farmor & farfar Åke kom förbi en sväng med julklappar till barnen, o så vi fikade och surrade en stund innan de for vidare. Ida fick öppna ett paket i kväll, hon fick en dammsugare, hon älskar ju när jag dammsuger! Men tyvärr så hade vi inga batterier, så hon får prova den i morgon!
 Nu tänker jag bara sätta mig ner i en fåtölj och invänta den underbara julfriden som jag väntar på varje år...

Ha nu riktigt GOD JUL allihopa!



Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nämäen lillstackarn! har hon fått vattkoppor...Hoppas julen gick bra ändå fast alla var sjuka (eller hälften iallafall).



Go fortsättning!!



Kram

2008-12-26 @ 19:07:12
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0