God fortsättning på er!

Så är julen över för i år... Det blev en lite annorlunda jul, med sjuk en sjuk man, och en prickig dotter, men det blev bra ändå! Ida & jag gjorde oss i ordning på julaftonen och for till mina föräldrar och firade jul. Ida var så fin i sina nya kläder, och det tyckte hon själv oxå, för hon gick och smekte sig på huvet som hon gör när man säger att hon e fin, :-) Mormor & morfar, moster, och mina kusiner Alex & Amanda kom oxå o firade jul med oss, och det var riktigt roligt, vi har inte firat ihop sen jag var liten.Det blev en massa god mat som vanligt, och aldrig kan jag lära mig att sluta äta i rätt tid... Närå, jag sitter och trycker i mig tills jag knappt orkar resa mig från bordet... Min mor hade sytt och dekorerat sin egen tomtedräkt i år, och fick hjälp av världens goaste "nissa" att dela ut julklapparna.

   * Ida sjunger "tipp,tapp" *

      

 * Ida-nissa hjälper tomte-mormor att dela ut julklappar *
 
     

På kvällskvisten åkte vi hem till papsen och delade ut paket, och fikade gott tillsammans. Oj, vilka fina paket vi fick!!! Ida toklekte med mimmi i bilen tills det var läggdax, och morgonrocken ska hon ta på sig så fort hon ser den, thi,hi...

   

     

Juldagen spenderade Ida & jag i väntrummet på akuten. Hennes prickar blev värre, de blev som stora fläckar och hon började att svullna under ögonen, och då ringde jag in till sjukvårdsupplysningen. Efter 2, 5 timme så fick vi komma in. Läkaren som tittade på henne sa att det är en allergisk reaktion av nåt slag. Men mot vad? Så hon fick kortisontabletter där, sen fick vi åka på apoteket och hämta ut allergimedicin som dämpar klådan. Utslagen försvann genast, men nu är de tillbaka igen, :-(

Annandan hade vi tänkt spendera ute i Birsta, men vi blev varnade för trafikkaoset som var där ute så vi åkte ner på stan en sväng i stället. Där var det lugnt och skönt! Thomas hittade en parfym för julklappspengarna, och när jag ville handla så hade vi tydligen fikat upp mina julklappspengar... Det kändes lite snopet, men,men... En kopp kaffe för 250 spänn får väl räknas som julens lyxigaste klapp?

Idag var vi till Birsta och träffade Lindha och hennes bustroll Robin, Sandra och Alex. Vi flanerade runt en stund, sen gick vi över  till IKEA och fikade. Det var folkstorm på BirstaCity idag, för IDOL- Kevin var där... Men orka trängas med massor av fjortisar, jag fick nästan andnöd av allt folk... På IKEA köpte vi en ny bäddmadrass för julklappspengarna som var kvar. Så nu kan vi sov gott på en ny tjock madrass med nya, underbart sköna täcken! :-)

CIAO!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Du tror inte att hon sjunger "Tick tack" då hihi ;P

En DT är en förkortning på Design Team. När man har en butik så är det jättebra att kunna ha medlemmar i ett design team som skapar grejer av det jag skickar och lägger ut på sina bloggar. Dom ska även vara aktiv på forum (helst) och ha bloggar. Göra så mycket reklam som möjligt, och i utbyte få en massa material =)

Go fortsättning =D



Kram

2008-12-27 @ 21:41:16
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0