Bästa helgen på lääänge...

Som de flesta som känner mig vet, så gillar jag verkligen inte helger pga olika omständigheter... Men denna helg var den bästa på länge, och jag kommer att suga på den karamellen så länge jag bara kan! På lördagmorgon klev Ida o jag upp o fikade lite lussebulle o mjölk, sen packade vi ihop det sista sakerna till henne, och åkte ut till farmor & farfar Åke. Ida hade glitter i håret och ett tärnljus som vi tände innan vi ringde på, så hade vi med en påse nybakta lussebullar.

 * Vår egen lilla lucia *

Vi fikade tillsammans, sen var det dax att åka hem igen, Irene skulle komma förbi med ljusen innan hon for o jobbade. Vilken härlig doft som spred sig i hela huset när kartongen stog i hallen! Underbart! I lööve dessa doftljus!!!
Jag väckte Thomas, vi åt frukost, så gjorde vi oss klara o for till Hudik. När vi checkade in så hörde vi oss för om relaxavdelningen, och ville vi gå ner på en gång så fick vi ha den alldeles för oss själva, så det gjorde vi! O gud så mysigt det var!!!  Vi bubblade o bastade o mös på där i 2 timmar innan det var flera hotellgäster som ville komma in o relaxa!

 * Älskar!!! *

Efteråt satte vi oss i loungen och tog en kopp kaffe & en lussebulle och tittade på skidåkninig. Det var litet, men jättemysigt!!!



Vi hade bokat bord på Texas bbq house, så vi knatade dit vid 18-tiden. Det tog ett tag innan vi bestämde oss för vad vi ville äta, det fanns hur mycket gott som helst i menyn! Och gott var det, vi var proppmätta när vi gick därifrån. Det var skitkallt ute, så när vi kom in på Folkan så immade brillorna ihop rätt rejält, he,he, jag såg ingenting... Så äntrade de till sist scenen...



Ja, vilka är det egentligen... Det är Lasse Stefanz! Visst är jag duktig på att knäppa kort??? De var duktigare på att spela än vad jag är på att knäppa kort, men roligast var att kolla in alla människor, unga, gamla, fulla, ännu fullare,,, Det blev fullproppat med folk, så vi fick stå vid ett bord.
Vi gick upp o lyssnade på STÖLDGODS i stället, de var bättre att lyssna på... oxå var det skönt att vila benen o ryggen, det känns tungt i kroppen nu!!!

Kalla o frusna så kröp vi ner i en skööön hotellsäng långt efter midnatt och somnade så gott! Vaknade o åt den underbart goda, hotellfrukosten som jag längtat så länge efter!!! Jag åt så jag mådde illa i bilen hem... Innan vi rullade hemöver så var vi in på DollarStore o gjorde några fynd (Thomas kallar det skit...) Jag hittar alltid bra saker där!

Igår skulle vi göra smällkarameller. Det blev inte bra, Ida var totalt ointresserad, och Thomas var irriterad, så till slut kastade jag toarullarna som jag så omsorgsfullt har sparat i flera veckor... Allt silkespapper jag köpt hoppas jag att jag hittar på nåt annat att göra med...Men det blev 3 st. i allafall, o det får duga! :-)

   

Så idag har vi varit o hälsat på gammelmoster. Kul att träffa alla kusiner, nåja,, hälften av dem i allafall... Men vi for hem efter ett tag, Ida är inte riktigt pigg, hon är snorig och hes, o hon började bli glansig på ögonen. Så nu sover hon gott i sin säng! Jag har ringt o sagt att hon blir hemma från dagis den här veckan, och de tyckte att det var bra, det går vattkoppor där nu nämligen...

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0