1:a advent!

Så har det varit 1: advent! Sååå mysigt! Vi började dagen med att fika tillsammans i vardagsrummet, och tände 1:a ljuset i adventsstaken. Ida ville bara plocka bort allt pyssel jag satte dit, men till slut gav hon upp...



Sen fick vår mysstund ett snabbt avslut när min far ringde o frågade om vi kunde hämta honom på stan. Han var i Gnarp,  skulle köra en bussresa från Gnarp till Ö-vik, men kom på att han glömt sina bilnycklar hemma... (Hans bil stod i Gnarp) Så vi gjorde oss klara det fortaste vi bara kunde, hämtade honom på stan, och åkte hem till dem sen. Vi var ju bjudna på adventsfika, men det blev en riktig lunch med sill, potatis, skinka, köttbullar, glögg och ost... Ost, ost, ost, Ida älskar ost!!! Hon fick låna osthyveln och satt och pulade själv ett tag...



På eftermiddan skulle vi skjutsa ner pappa till busstationen igen. Han skulle åka med en buss till Gnarp, men skulle få stå för det var fullbokat. Men då skjutsade vi ner honom direkt i stället. Tror ni hans bil startade när vi kom fram??? NÄÄÄ! Så det var bara att skjutsa ut honom  till Statoil igen... Hur hans bussresa gick vet jag inte, men jag hoppas att den gick bra, hi,hi... Vi passade på att hälsa på några vänner när vi ändå var där nere, det blir ju inte att man åker ner så ofta nu för tiden.

I dag har vi haft en standag... Mormor var shoppingsugen, så vi hängde med. Handlade lite småsaker till mig själv, men det bästa var att jag hittade riktiga ull-strumpor till Ida. De värmer hennes små fötter så gott, helst när hon ligger ute o sover i vagnen! Ida kikade runt, hon hittade en trevlig julbock som hon surrade med ett tag, sen vilade mormor o hon sina trötta ben en stund innan vi gick vidare.

 

 Vi gick förbi tomten som gör konster i Optiker Blomqvist´s  skyltfönster. Jag kommer ihåg hur faschinerad jag var av den tomten när jag var liten, och gissa om Ida skrattade gott åt honom nu 30 år senare???

 

Sen gick vi vidare o mötte upp Thomas för en gemensam lunch. Det var inte igår kan jag lova!!! Ida åt som om hon aldrig sett mat förut, sen somnade hon gott i vagnen. Hon sov vidare när jag satte in henne i bilen... Men när jag hämtat Fredde på fritids, och vi satte oss i bilen så vaknade hon med ett leende när hon hörde hans röst! Han är verkligen hennes favorit!!!

Så bar det av på affärn... Handla, handla, jämt, jämt, bära,bära... Tänk om det bara kunde finnas mjölk, o allt annat i matväg i kylen av sig själv så man slapp kånka som en packåsna jämt... Men, det som var positivt var att jag hittade min julklapp!!! Så nu behöver inte Thomas fundera på det nå mer, he,he...

Nu ska jag gå upp o väcka Ida så hon får bada. Imorgon är det dagis för henne igen. Thomas och Fredde har åkt på jazz-klubben och ska lyssna när farfar Åke spelar jazz, tack för att jag slapp åka med, I really don´t like jazz... ;-)

KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker Jide kan vinna...

Kommer bli sämsta finalen av Idol.

Hur är läget föresten?..;-)

2008-12-01 @ 20:14:37
Postat av: Lotta

jajusta, spydde senast i dag..=(

2008-12-01 @ 20:15:09
Postat av: Malin

Min lillasyster var där när brevet kom. Han hade satt sig i soffan och öppnat några räkningar och så hade han sett ett konstigt brev och sa "Det här ser inte ut som en räkning". Han öppnade brevet och skrattade så han grät =)

Stackars bror som har såna eländiga småsystrar haha! Men där får han igen för en massa saker som han har gjort mot oss genom tiderna ;P



Jadu den där tomten som gör volter var jag oxå alldeles fascinerad av! Hihi



Ha en härlig tisdag!

2008-12-02 @ 13:36:53
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0