7 månader!

Tänk att min älskade lilla dotter har blivit 7 månader!!!
Hon har blivit en riktig charmdonna, som ler åt allt o alla! Hennes 2 små tänder syns nu i stort sett hela dagarna, för hon bara ler... underbart!!!
I helgen bad jag Thomas att sätt upp grindarna för trapperna här i huset, med tanke på att Ida har börjat gå så mycket i gå stolen. Men Thomas tyckte inte att det var viktigt än, för hon kan ju inte ta sig över trösklar...

DET KAN HON!!!

Jag stog i köket o grejjade i söndags, och Ida stog i gåstolen och pillade på sin vagn. Jag reagerade på att det blev tyst efter ett tag.. När jag kikar ut i hallen så ser jag henne inte... Men vid trappen ser jag henne!!! Ca 20 cm ifrån trappen står lilla fröken jättestolt och ler emot mig! Jag visste inte om jag skulle skrika eller gråta lite först!!!
Det e klart att hon ville ner till pappa och brorsan!

Så jag sa till Thomas att grinden ska upp NU!!! Och den blev uppsatt med detsamma! Man måste ligga steget före hela tiden, det funkar inte att invänta att  barnen kan, då är det ju för sent!

Thomas är i STHLM på utbildning den här veckan oxå... Jag saknar honom jättemycket, men än hur konstigt det låter så tycker jag faktiskt att det e skönt att vara ensam hemma. Jag behöver vara ifred emellanåt, och bara vara. Bara göra vad jag vill, äta vad jag vill, välja tv-program själv...

Det kan vara svårt att förklara det för folk som tycker att jag är jättesocial och gärna träffar människor! Det gör jag, men för att orka det så behöver jag få vara ifred ibland o ladda batterierna... Sen finns det vissa som jag inte orkar träffa alls, för de suger för mycket energi från mig. Och eftersom jag är vuxen o bestämmer själv så undviker jag att vara med såna människor nu!
Nog om detta...

Vi har börjat planera vår semester. Vi har bestämt oss för att åka ner till Göteborg och hälsa på Svågern, och hans blivande fru. Vi har faktiskt aldrig varit ner till dem o hälsat på... *skäms*  Fredde ska få gå på Liseberg, Och jag ska njuta av att sitta ute i solen på en mysig resturang med min älskade man, höra när folk pratar härlig"göteborsska", och avnjuta en god middag!

Nu går jag och lägger mig med en önskan om att det underbara vädret håller i sig ett par dagar till så jag kan kratta färdigt på tomten, "damn" va fint det blir när det blir gjort! Och jag klappar mig själv på axeln för jag har verkligen spenderat den mesta av min vakna tid med en kratta i handen... Tack älskade unge för att du är så snäll och är ute med mamma på dagarna!

Kram!

Kommentarer
Postat av: lotta

Du hade gjort det så fint!

Och ja, vilka underbara ungar VI har!

Kram påre!

2008-05-01 @ 20:22:01
URL: http://eileengalvin.blogg.se/
Postat av: lotta

har en ny blogg!

2008-05-05 @ 09:09:32
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0