Bakning =)

Det blev ingen toalettfest här i kväll =(
Barnen flydde fältet till mormor & morfar när jag berättade om vårt lilla party
så jag blev ensam i köket med min festdröm, mysbyxor och alla ingredienser...
 
Ja,ja, det gick väl det å,
men jag hade ju lixom laddat för det här partyt,
lekt med tanken när vi står där inne i badrummet
 med våra nybakta cupcakes runt toaletten,
jag säger några väl valda ord innan vi spolar och hurrar för vår toalett...
...och smaskar i oss det nybakta...
Men, men, allt blir inte som tänkt sig och lika bra var kanske det =)
 
Så här såg det ut vid bakningen:
 

Köpte färdig sockerpasta på Panduro.

 
Muffinssmeten blev härligt gul och lagomt tjock.
 

Gjorde en plåt med små muffisar.
 

Frostingen; vit & rosa.
 

Blommorna var roliga att göra.
 

5 stora cupcakes och en termos kaffe
 blev det till Musikpoliserna som har rep i kväll.
 

Ser rätt gott ut om jag själv får tycka =)
 

Åsså småcupcakes till barnen.
 

Små blommor på små kakor.
 
Medan cupcaksen stod i ugnen så förberedde jag middan
som idag blev Örtkyckling m. potatis & blandade grönsaker i ugn och vitlökssås.
Det bjöd Sussa på i lördags,
och det var sååå himlans gott!
Skönt oxå att laga mat som sköter sig själv i ugnen =)
 
GottiGott!
 
 
Hann sy några ljuspåsar som jag legat efter med oxå,
skönt att komma i kapp med sånt som släpar efter...
 
Så åkte jag och hämtade töserna som bara följde med hem
om jag lovade att de slapp ha nåt toalettparty med mig,
och det lovade jag förståss ;O)
 

Nöjd med kvällsfikat!
 

-Mamma, det känns som en dröm att få äta dina vackra prinsesskakor!
 
-Tack älskade Ida, och du ser ju preeeciiis ut som en liten prinsessa när du smaskar i dig kakan...
-Åh, tack mamma, jag vet att du tycker det!
 
♥♥♥
 
Efter kvällsfikat blev det duschning och nagelklippning för två små prinsessor kan jag lova!

 
Nä, nu ska jag fixa klart några saker innan jag kryper ner.
I morgon ska jag förbereda för flytten av skrivbordet till pysselrummet,
lääängtar tills det är klart!
 
KRAM & GoNATT!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Underbara komentarer som vanligt från sessorna dina.
/Hella

2012-09-17 @ 06:40:11
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0