Bihåleont, dagisavslutning & passmiss...

Usch & fyyy, jag har så ont i bihålorna...
Blev uppringd av en "mycket trevlig" (läs apig) sköterska från vc
som i stort sett dumförklarade mig för att jag vill ha penicillin!!



Nä, hon rekomenderade mig att ta Ipren & köpa vademeecum.
-"Det är jättebra att andas in ångbad med vademeecum i"
IN MY ASS!!!
Ä det nån som blivit bra från en bihåleinflammation med vademeecum
så tycker jag vc kan lägga ner sin verksamhet omgående!!

TACK vc, jag ska skicka ett personligt tackbrev efter resan,
har flugit med bihålsinflammation en gång förut,
och dett var INGEN trevlig upplevelse...

Nåja, på eftermiddan var vi på dagisavslutning med tjejerna.
Det var mycket trevligt,
vi hade picnic, tjejerna hade beställt köttbullsspett m. oliver & kycklingspett =)
Vi gick frågeslinga,
och barnen sjöng sååå fint för oss!!








Så när vi sitter där och har mysigt så blir det prat om min resa,
och om att "Du har väl koll på passet"
Jajjämänn!!!
Jag var rätt övertygad om att mitt pass är giltigt i 10 år
men de var inte de andra så Thomas åkte hem och kollade
när jag åkte och jobbade efter den mysiga avslutningen.

Och mycket riktigt så är mitt pass ogiltigt!!



Efter många tårar, efterforskningar på internet,
 samtal fram och tillbaka, och tröst via mobilen av min älskade man ♥
så har jag nu köpt en ny tågbiljett tills i morgon.

Jag får åka ner tidigare till STHLM för att hinna till gränspolisen
och få ett tillfälligt pass för den generösa kostnaden 980:-

Ja, det är ju mitt eget fel,
jag borde ju ha kollat upp att passet var giltigt tidigare,
men jag var ju säker på att det var giltigt i 10 år...



Ja, det var väl min lilla historia för idag,
Blir inga fler blogginlägg förrens jag kommer hem från Mallis.

Har en liten olustkänsla att nåt kommer att gå på tok på denna resa,
men vi får väl hoppas att jag har fel...
(för en gångs skulll)

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0