Dan före...

...MIDSOMMARAFTON!



Och är sitter jag och bloggar!

=)

Ja, jag har faktiskt stökat undan allt jag kan förbereda inför morgondagen,
har stekt köttbullar, gjort kycklingspett,
lagat en ost & skinkpaj, en paj med rökt lax & spenat,
gjort Thomas favoritdressing, lagt festis, läsk, bubbelvatten & öl på kylning,
duschat barnen, klippt naglar,
packat picnicväskan, lagt ner ombyteskläder
och skrivit en "kom-ihåg-lista"
så att jag inte glömmer att packa ner resten i morgon =)



Har dock valt att strunta i alla "måsten"  
som förr om åren fått mig att få ångest
över att jag inte hinner med allt jag trott måste göras...

Så i år har jag inte lagt in nån sill,
gjort någon midsommarstång,
jag har inte putsat några fönster,
(bara åt mamma)
har inte storstädat,
ej heller köpt några färskpärer eller jordgubbar...



Men jag tror ändock att jag kommer att ha
den bästa midsommaraftonen någonsin!

Hann även ner på primärvårdsjouren idag,
både med Ida & mig själv.
Vi befarade att Ida stoppat vinbär i öronen
då hon på senaste tiden hört väldigt dåligt
och visat stort intresse för att stoppa bär i öron & näsa...

Men som tur är, så var det bara massor (!)
av vax som gjorde att hon inte hörde =)

För min egen del så blev det en ny "pufficortpray".
Det sägs att jag förtfarande har astma,
 täta luftgångar & är tät i näsan?
Ja,ja, inget som vademecuum lindrar i alla fall ;)


Åh, måste oxå få berätta att jag köpt en klänning i år!!
Hittade en jättefin på KappAhl för en hygglig summa,
och den satt hyffsat på min otroligt läckra, välsvarvarvade kropp,
så den fick flytta in i min garderob,
och jag ska ha den på mig i morgon =)

Så nu äre natta för mig,
så att jag orkar dansa runt stången i morgon, 
sjunga små grodorna
och ha mys-picnic med mina fina vänner Lars & Eva
och deras fina pojkar ♥

Önskar alla en Trevlig Midsommar!!

KRAM!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0