Tjejlunch & oönskad tystnad...

Tänk att det blev lite sol till slut...
 
Idag sitter jag ute på i en BadenBaden och rapporterar,
och detta är vad jag ser när jag tittar upp!
 
 
Häromdagen bjöd vi in några vänner på sommarlunch.
Tyvärr kunde inte alla komma,
men Chatrine & Mia kom,
och vi hade en riktigt mysig dag tillsammans.
 
Vi plockade fram olika sorters sill,
kallrökt lax, skagenröra, kokta ägg, romsås,
melon, miniköttbullar, färskpotatis,
och avslutade lunchen med prinsesstårta, festis & kaffe. 
 
 
 
 
 
 
 
 
I dag har Maja varit här och lekt med töserna.
Vi hinner knappt öppna dörren och gå ut
så är det nån av dem som ropar åt varandra:
 
-Maaaaaaajaaaaaaaaa, ska vi leka?
-Iiiiidaaaaaa, får jag komma över?
Eliiiiiiin, ska jag va märe?
 
Vi mammor har pratat om detta,
och vi har båda försökt pratat med våra barn
om att det faktiskt kan hända att nån av familjerna vill vara ifred ibland,
eller att vi måste kunna vara ute på tomten
utan att de gapar åt varandra,
men det existerar inte barnens värld...
Så vi sa att så länge inte nån av oss säger ifrån
så får de leka huuur mycket de vill.
 
Det blev lixom enklast så =) 
 
De hoppade de studsmatta så mycket,
så de blev helt slut alla tre!
Då var det behövligt med en festispaus på "flygande mattan".
Idag flög de till Stockholm =)
 
 
 
 
Barnen har åkt till mormor & morfar nu.
Thomas jobbar och åker direkt till H-sand på en spelning sen,
så det är onödigt tyst i huset tycker jag...
Saknar allt surr, skrik, gnäll och oljud när jag blir ensam..
 
Tänker mycket på min älskade lillasyster...
Idag skulle hon ha fyllt 34 år.
Undrara hur hon hade valt att fira sin födelsedag...?
 
Grattis himlens finaste ängel
 
 
KRAM!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0