IDIOT!!!

Ja, jag är en riktig IDIOT!!! Tänk er tanken att dina vänner ska gifta sig... Du har väntat på detta tillfälle i flera år, frågat, tjatat, undrat... Och plötsligt så dimper det ner ett inbjudningskort i brevlådan! BRÖLLOP!!! Du blir så rörd att du får tårar i ögonen...
Så kommer den stora dagen, kläderna är fixad, klänningar till barnen, ris i väskan, presenten inslagen, du går och känner dig lycklig hela morgonen...

SÅ ÅKER DU TILL FEL KYRKA!!!

Men hur faaan är det möjligt??? Kan man vara så dum??? JA, jag kan!!! Fattar ni att vi satt och käkade mjukglass på grillen i Bommen medan mina kompisar gifte sig, för att vi for till fel kyrka...

Ja,ja, egentligen är jag inte förvånad över mig själv... Jag är ju så här nu för tiden...

Festen var i allafall jätte-trevlig! God mat och gott vin som stärkte mig inför mitt tal. Nu blev det ju att jag fick ändra lite i talet och improvisera lite eftersom vi missade själva vigselakten, men det gick hyfsat ändå tycker jag! Hade trevligt sällskap vid bordet, goda drinkar, och bra musik att röra fläsket till!

     

Kvällen gick alldeles för fort! Helt plötsligt hade nästan alla åkt hem, och vi var på väg hem... Kl var 4 på morgonen!
He,he, det gäller att passa på när tillfälle erbjuds... Tur att vi fick sova ut dagen efter...

Sen har det rullat på som vanligt, önskar jag kunde klona mig, hinner inte med alla måsten och krav, jag håller på att bli tokig... Det ska målas och klippas gräs, städas och lagas mat, sköta barn både på dagarna och nätterna, det ska handlas och så ska man hinna få i sig själv nåt ibland oxå... Jo, jag börjar nog att känna mig slutkörd igen, gnäller mer då märker jag. Men som jag sagt förut, när jag aldrig får sova en hel natt, så räcker inte orken lika länge...

Nog om det. Snart är det midsommarafton. Vi som bara skulle vara två familjer blev helt plötsligt 19 st... Hur gick det till??? Men finns det hjärterum så finns det stjärterum, vi fixar så alla får plats! Och det är ju bara roligare ju fler vi är när vi ska dansa runt stången... ;-)

I morgon får jag mitt halsband som jag beställt av Therese! Hon gör så otroligt vackra smycken, och hon har gjort ett halsband som jag önskat mig väldigt länge! En läderrem, med två silverbrickor där det står flickornas namn. Sååå fint!!!

Nä, nu måste jag ställa mig vid spisen innan jag ska ut och skruva på reflexer på blomlådorna som jag målade idag.

KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: emma

Du glömde att skriva vilken kanon hångelstund du hade på små timmarna:) hahaha

2009-06-17 @ 19:10:56
URL: http://www.nogg.se/emmasomfan
Postat av: Malin

Nämen vad tråkigt att det blev lite knas i början där :S



Kram!

2009-06-18 @ 09:37:53
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: lotta

Gjorde samma fel förra året vi med. Vi åkte till attmars ka men skulle till Tuna ka...Vi hann dock!

Ja, vi hittar på nått! Vore så kul!

Myser mest på här hemma, Freddie sover mest hela dan och natten.

Kram!!!

2009-06-18 @ 10:32:27
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0