Farsdag!

Så har en hel helg gått igen... Vi har hunnit med en hel, både igår och idag! Igår fick jag hjälp av min hjälpsamma lilla dotter att plantera advents-enen som vi köpte. Hon lekte mest i vattenbaljan och blötte ner vantarna, men hann oxå med att smaka på jorden... Hi,hi...



På eftermiddan åkte vi till Njurunda simhall på Nike´s badkalas! Hon fyllde 7 år och de hade hyrt hela simhallen! Det var ett jättetrevligt kalas, ungarna älskade att bada o plaska, Fredde dök massor o Ida fick kallsup på kallsup... Tänk att hon inte är rädd för vatten alls! Trots alla kallsupar så ville hon fortsätta att plaska runt, även när det var fika så pekade hon på bassängen och ville bada mer... Det bjöds på smarrig glassbomb, kakor, läsk & kaffe, och alla barnen fick en varsin godispåse!

       

Vi duschade o bastade, och s***n va heta golvplattorna var i bastun!!! De hade lagt klinkers där, och det är VERKLIGEN ingenting att rekomendera! Jag är så tacksam att jag bar Ida in till bastun, för jag brände fossingarna rejält...
Efter en toppen dag o kväll, så la jag mig trött o gråtandes! Jag hade så ont efter allt bärande så jag visste inte hur jag skulle kunna somna... Men det gjorde jag ändå, o skönt var det!!!

FARSDAG!

I morse fick Thomas sin lilla farsdags-present vid frukosten. Jag hade absolut ingen inspiration när jag skulle handla present till honom, så det blev trisslotter! Tyvärr så vann han ingenting på dem, men nån gång så kanske... Efter frukosten så pillade jag ihop en farsdagstårta! Hade ingen frukt hemma att dekorera den med, men den blev ganska bra ändå!



Vi (jag) hade planerat en familjedag idag, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig, så Ida o jag packade in oss i bilen och åkte till Sidsjön o matade fåglar. Ida matade mest sig själv, men de söta små änderna fick nån bit emellanåt de med... En ensam, elak svan kom o väste åt oss efter en stund, så då gick vi därifrån, jag är ju som sagt lite rädd för djur och ville inte riskera att han skulle ge sig på Ida! Änderna föjde efter oss mot bilen, de ville nog ha mer bröd...

     

Det låg dimma över sidsjön, titta vad vackert det var...



Mamma och pappa skulle åka och uppvakta morfar idag, så jag passade på att åka dit och uppvakta pappa! Han fick oxå trisslotter, och vann 75 kr. Inte mycket, men kul att det blev nån vinst i allafall... På vägen dit passade jag på att ringa en vän som för många år sedan lovade att alltid finnas och lyssna på mig om jag behöver prata. Och idag kändes det som att det behövdes! Jag pratade och fick några kloka svar, och det kändes bra!  Även jag fick ge råd på några funderingar. :-)
Hos morfar var det fullt hus, Vi var 9 stycken som kacklade o surrade o fikade, och mitt i allt så somnar Ida. Hon är otrolig, det är skönt att hon är så flexibel som hon är! Sen bar det av hemåt igen, efter en heldag borta!

Ja, så är det väl inte mycket mer att tillägga än att helgen gått fort, och att snart börjar en ny vecka med nya utmaningar!

Carpe Diem!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt ni haft det! Ida ser livrädd ut när hon står vid bassängen!

Klart vi kan ses, men vilken dag?

Kram!

2008-11-10 @ 10:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0