Kräftskiva & svampskogen!

I lördags var vi på kräftskiva hos underbara Stefan & Marianne.
Det var en mycket trevlig tillställning där HELA bandet med respektive lyckades träffas allahopa en gång.
Och givetvis en heeeel drös med härliga ungar!
 
 
Vi mumsade kräftor, räkor, olika ostpajer, potatissallader, pastasallader, korv & strips,
och efteråt vaniljglass m hjortronsylt och olika såser.
 
 
 
 
 
Det blev naturligtvis massor av visor & sång,
hur skulle det annars se ut om de "var lediga" när de träffas grabbarna =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Och som det sig bör så röktes det cigarr...
 
 
Tack familjen Jansson för trevlig kväll,
vi hoppas att det blir fler gånger =)
 
Idag var jag ute i skogen med Chatrine och skulle plocka kantareller.
Men tror ni vi hittade en endaste liten kantarell???
NÄÄÄÄEEEE!!!!!!!!
 
Ljuger alla som påstår sig plocka kassvis med skogens guld,
eller är det vi som är så totalt blinda så vi helt enkelt missar dem???
Tror hellre på det sistnämda, men jag är inte den som ger mig,
jag ska ut fler gånger och hoppas på en liiiiten rackare bara,
jag skulle bli så lycklig!!!
 
Ja,ja, det var i alla fall mysigt att komma ut i skogen,
sitta i mossan och dricka en kopp kaffe och njuta av lugnet.
Känns som att man rensar tankarna
och kommer till klarthet med många funderingar när man är i skogen.
 
Nu är det dax att börja med middan som idag blir den exlusiva rätten Spagetti & Köttfärssås!
 
KRAM!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0