En mammas funderingar...

-Jag kan inte sova, jag MÅSTE gå ner och tacka mamma för en trevlig helg!

(Ida igår kväll)

Fattar inte var hon får alla uttryck ifrån...
Häromdan satt vi och skrev alfabetet,
jag försökte lura henne och säga att A var K
 när hon frågade vilken bokstav det var,
men det gick inte!
-NÄÄÄE, nu luras du mamma, det är ju ett A...

=)

Hennes humör är lika omväxlande som mitt
(stackars barn)
Igår var hon jätteledsen,
men visste inte varför...
 Vi låg länge och pratade och kramades,
sen blev det lite bättre.

Lillan är inte så liten längre,
hon pratar, slåss, pussas och äter som en "helen karl"
Tänk att hon snart fyller 2 år!!!

=)

I morse tog hon på sig overallen och skorna själv
när vi skulle åka till dagis,
måste säga att jag blev något häpen...

Hon säger till när hon vill ha nåt att dricka,
och går det inte tillräckligt fort
så pekar hon och visar var jag ska hälla vattnet...
-Dääär.





Ida använder många fula ord nu...
Några ord har hon givetvis hört från mig,
men några ord som jag inte brukar använda
 har en kompis på dagis lärt henne säger hon...

Annars så slåss de lika mycket som de leker tillsammans,
fast jag tror att Elin är värre med att ge sig på Ida faktiskt.

Pippi är stora favoriten för bägge just nu.
Vi läser mycket böcker oxå.
Eller få böcker, men ofta!
Känns lite trökigt att sitta och läsa samma bok 15 gånger,
men de tycker om det,
och så håller de ju sams en stund i allafall...

=)

Ja, hua vad jag saknar dem nu helt plötsligt,
fast jag är rysligt trött och less när det är som mest kaos...

Ha en underbar dag,
nu ska jag koka mig en kopp te,
och krypa ner i soffan!

KRAM!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0