Saaanktaaaa luuuuciaaa....

Japp, då har vi haft vårt första luciatåg,
flickorna och jag!
Gick det bra?
Näe, inte nå speciellt...



Det var bara jag som sjöng,
Elin åt på sitt tärnljus,
och tog av sig glittret,
Ida skulle ha lucia-kronan runt halsen,
och inte på huvet...
Men jag tror pappan tyckte om det ändå...

=)

Kl. 1 i natt vaknade Elin.
Hon somnade om relativt fort när jag lyfte över henne till mig.
4.45 vaknade Ida, jätteledsen...
Tog upp henne till mig,
försökte få henne att somna om,
men det gick inte.

Hon väckte Elin och snart hade jag 2 små töser
som ömsom slet mig i håret,
armbågade mig på näsan,
och skulle stoppa fingrarna i min mun...

Så vi gick upp och började göra fika till lucia-tv,
som vi trodde började kl. 6.
Men det började kl. 7
så vi hann leka lite innan.

Igår var vi och åt julbord med tjocka släkten
på Sidsjö Hotell & Konferans.
Det var jättemysigt där,
maten var jättegod,
och trevliga små nissar gick runt och sjöng snapsvisor med oss...
Elin åt och åt,
och Ida hittade en kompis
som hon sprang runt och lekte med!

Morfar är allra bäst!!!
Han avslutade kvällen med att önska mig ett trevligt samlag...
Han blev generad och undrade vad han sagt egentligen,
men jag bara log...

När vi kom hem på kvällen tog vi en prommis,
gick hem och förberedde lördagsmyset
 som vi skulle ha till dansbandskampen.
Det blev Choladfondue m. hallon och banan-skivor!
Mums va gott det var!!!

Få se vad vi hittar på idag flickorna och jag,
Thomas jobbar...
Hade jag haft 4 armar så hade jag kunnat åkt och badat med dem...

I kväll ska vi baka pepparkakor,
och göra pepparkakshus.
Thomas har tjatat och tjatat om det länge nu,
(nooot!!!)
så jag får väl ställa upp då...

;-)

Oj, måste sticka ner och hänga tvätten nu...
Tvättade min underbart sköna morgonrock jag fick av Thomas när jag fyllde 30.
Elin snubblade på näsan i morse,
så hon blödde näsblod...
Givetvis blev jag nerblodad,
men vad gör väl det...
Hoppas att det gick bort i tvätten.

Ha en underbar 3:e advent allihopa!
 
KRAM!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0