Sommaren är på G tror jag!

Vilken otroligt skön dag det varit idag!
Lämnade barnen på dagis i morse,
sen åkte jag hem och började att måla trappen och träet under altanen.

Åt lunch och pratade lite bra-prat med grannarna,
sen klippte jag klart gräsmattan innan jag målade vidare.

När Thomas slutade hämtade vi kiddzen och åkte och handlade.
Vi köpte nya dynor till utemöblerna,
det blev riktigt bra med svarta
fast jag hellre hade velat köpa limegröna...



Igår kastrerade vi Zizzi.
Det gick bra, men hon var väldigt missbildad i livmodern
och har vi "otur" så har äggledarvävnad växt sig ut i hennes kropp
och hon kommer att fortsätta att löpa...
Men vi håller tummarna att det INTE blir så!



Vi har hittat en kanonlösning när vi ska handla!
På ICA Maxi har de ett "lekland"
där barnen får vara och leka, titta på film, måla,
göra ansiktsmålning, och käka frukt
medans föräldrarna handlar.

Så såhär såg töserna ut när vi hämtade dem
 på leklandet efter handling förra veckan

 =)





Avslutar med 2 matbilder.
Älskar sommaren när man kan grilla hur mycket man vill
eller äta sallad, sallad & sallad!


Fräscht med bubbelvatten.


Sallad med Kassler & matvete.


Barnens kvällsfika.

Ikväll blir en tidig kväll för mig.
Känner mig toknöjd i kroppen efter heldag ute i solen.
Imorgon jobbar jag,
sen är det VårRuset på kvällen.

Hade tänkt gå/springa,
men givetvis så började bihålorna att spöka igen i morse...

Så det blir en prommis i år,
men huvudsaken är ju att man är med och har roligt!

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0