Skiftbyte i barnbutiken

Idag bytte vi barn, mamma o jag.
Ida som varit där i några dagar, kom hem,
och lilla Elin som längtat efter mormor & morfar
sen i måndags fick äntligen åka dit!



Ida och jag har haft en mysig dag,
vi har handlat billiga kotletter, 
(skulle köpa köttfärs, men jag VÅGA VÄGRA betala 74:-/kg. )
Så har vi planterat blommor, blåst bubblor
och klippt gräsmattan,
hon hjälpte till bra med sin lilla plastklippare =)





Åt en riktigt god middag idag!
Stekte kotletter till familjen,
själv åt jag lax,
gjorde ugnsrostde potatisskivor, morötter och rödlök
som kryddats med peppar & timjan.
Oxå faffans mumssås till,
gjord på turkisk youghurt, mangochutney & vitlök!

När vi skulle klippa gräsmattan
så var det tomt i tanken
så vi hoppade in i toyotan och for till macken.

Trodde jag skulle avlida när jag tankade lilla dunken,
84 spänn för lite soppa....
Nästa år blir det en handjagare!

Undrar om jag håller på att bli snål???

Ha en trevlig kväll hörrni,
själv har jag hyrt lite film jag tänkte titta på.

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0