LCHF & Playdoopizza!

Så har jag äntligen hittat motivation för att gå ner i vikt!
Jag är taggad till tusen, sporrad,
jag har hittat viljan och energin!
Har bestämt mig för att inte vara fet resten av mitt liv...

Att ha nån som stöttar o "hejjer på mig" funkar inte,
det här gör jag själv,
för min skull!

Jag tittar i böcker, läser på nätet
och försöker göra om mina favoritrecept jag har hemma,
och på 1 ½ vecka har jag lyckats gå ner 1.6 kg!

Jag har inget behov av att rasa i vikt,
det funkar inte för mig,
utan bättre vore om jag kunde gå ner sakta
och låta kroppen vänja sig vid att inte vara sladdrig...

Motionen är på G,
ska lägga in det som en viktig pusselbit i mitt liv,
så fort det bara går!

Igår gjorde jag en väldigt god kasslergryta med vitkål, creme fraisch,
vitlök, tomatpure, lite chilisås, och gul lök!



Gott var det och mätt blev jag!!

Dagens lunch var tonfisksallad m. ägg
och LCHF-kex m. brieost på, MUMS!!!



Häromkvällen gjorde vi en Playdoo-dag!
Det är så kul att leka med barnen,
jag blir som ett barn jag å´,
skapar och grejar,
och blir lite sur när barnen ska hålla på
 att låna kavlarna och kakformarna hele ti´n...

 ;o)

Tjejerna gjorde hattar och en pizza
med salami och räkor på...







Snart är det midsommar!

Jag har bestämt mig för att inte stressa inför den,
jag orkar verkligen inte med det,
har inget för det i allafall.
Så i år tar jag det lugnt,
gör så mycket jag hinner
och det jag inte hinner med gör jag nästa år.

Inge kul att ha en hjärtverksamhet som en duracellkanin,
vara svetttig och irriterad
 för att jag inte hinner med mig som jag "borde"...

Känner mig lite EGO,
men jag måste få vara det ibland jag oxå,
för att orka med mig själv lixom...

=)

En annan skillnad är att vi åker bort och firar midsommar i år.
Vi åker till Gävle och firar med den bästa Farfar´n & den bästa Ewa´n!

Så jag får önska en riktig trevlig Midsommar!!!




KRAM!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0