Luciafirande!

Ja, då har vi firat lucia igen!
Började morgonen med ett tidigt luciatåg på tjejernas dagis.
Barnen sjöng sååå vackert,
jag blev alldeles varm i hjärtat när jag hörde
hur duktigt de övat in alla sånger!



Efteråt serverades det varm glögg & pepparkaka.
Jag smuttade på glöggen,
men det gick inte,
illamåendet vällde över mig som en stormvind...

Två nöjda tärnor efteråt.





Tyvärr så tog illamåendet överhand
så jag fick åka hem o lägga mig,
och Thomas for själv på Freddes luciatåg i skolan.

Hörde efteråt att Freddes sånginsats var alldeles enastående!





Så ikväll ville tjejerna vara "lucia" igen
när det var luciafirande på tv:n,
och det fick de ju förståss.
Glada sjöng de för fulla halsar,
jag fick några härliga foton på dem!



Fick ett mail med dessa pepparkakor,
kanske man skulle busa till det å baka såna nån gång
istället för grisar o bockar...



KRAM!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0