Ingenting...

Idag har vi inte gjort mycket alls här hemma...
Orken finns inte, jag är snorigare och tröttare igen.
Så barnen har mest lekt på Ida´s rum och jag har suttit och pysslat och lyssnat på Åsa Jinder!
Jag gillar verkligen hennes musik!
Jag blir lugn och avslappnad när jag lyssnar på den!



Lugn och avslappnad var jag inte idag när Ida lyckades få tag på min burk med metformin...
Hon hade "lagat mat" på sitt rum, bjudit mig på den, sen ville hon diska...
Burken står ju på diskbänken, men hon aldrig visat nåt intresse för den när hon står där och leker med vattnet som hon ofta gör.
Så gjorde Elin ner sig och jag gick och bytte blöja på henne.
In i badrummet kommer Ida vit runt munnen och med några tabletter i en plastskål som hon hade och diskade med...

Jag fick PANIK!!!



Ringde Thomas på en gång, sen ringde jag sjukvårdsupplysningen.
De skulle ringa upp mig ca 1½ timme senare, så jag ringde giftinformationen...
Fick prata med en jättegullig tjej som lyssnade tålmodigt på min något halvhysteriska historia...
Hon konstaterade att det inte var nån akut fara, men att vi bör hålla lite koll på Ida´s allmäntillstånd i en vecka ung... Fy vad stressad jag kände mig efteråt, och hur kan man va så dum att man har en burk tabletter på diskbänken??? Nu står de i tryggt förvar i ett skåp i alla fall...

I morgon bli det bullbak för hela slanten!
Ida vill baka kakor oxå, men jag får se hur det blir med det, är inte så värstans bra på kakbak...



Idag har tvättmaskinen gått varm! 
Jag slängde i femte maskinen nu innan jag kröp ner.
Härligt i morgon att ta reda på all ren tvätt som ska sorteras och vikas!!!
Och så blir det nån till maskin att tvätta oxå.
Undrar ibland om grannarna lämnar in sin tvätt här utan att jag märker det? =)
Jag saknar verkligen den där lille f*n som borde bo i städskåpet...
Tänk vad han skule kunna fixa och dona här hemma... 

Ida berättade en saga för mig idag:

-Det var en gång en prinsessa som hette mamma...

Jag höll på att fnissa ihjäl mig, hon är ju så söt när hon drar igång sina "prat-i-kvadrat" stunder...
Hon pratar och pratar så ibland blir man alldeles färdig... =)
Så vill hon gosas, ofta och mycket!!!
Och när vi gör det så tycker hon att vi är mysisar...

*ÄLSKAR*

Thomas är faktiskt ganska rolig ibland...
Igår när vi satt i soffan så frågade han om vi skulle hångla?
-Eh, ja, jo, det kan vi väl, svarade jag lite förvånad...
-Kom och hoppa på mig då, säger han då.
In your dreams baby,
tiden när tjejerna hoppade på dig är över, sorry...
Men prova att vara lite romantisk och överraska mig med nåt så kanske vi kan hångla sen... ;-)

Nä, nu vill mina ögon inte hålla sig öppna någe mer idag.
Ska försöka orka med en liten bloggrunda innan ögonen faller ihop...

KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej



Ja det är trevligt att man kan roa någon:-)

Du har oxå en bra blogg,så mysig:-)

2009-09-20 @ 11:34:50
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Jennsan

Vilken tur att det gick bra med ida huva det är otäckt och det går ju så snabbt....Men vi är extra klantig eftersom min son har druckit BÅDE bets och tändvätska :-O haha vilken morsa man är....änglavakt många ggr tror jag...kram kram

2009-09-20 @ 19:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0