Taggad till tusen!

Jajamänn, det är jag!!!

Det känns RIKTIGT bra att äntligen bestämt mig för att gå ner dessa grav.kilon!!!
Jag var ner på bokhandeln igår och köpte Annika Dahlqvist nya kokbok,
LCHF-kokbok till fest & helg.
Annika var där, och hon var en mycket trevlig människa att prata med!!!

Igår till tv-myset gjorde vi en bricka med:

Pepparsalami
Svarta oliver
Fetaost
Ölkorv
Ostkuber

Huuur gott som helst!!!
Vi kollade på dansbandskampen,
sen skjutsade jag hem min mormor &morfar
som varit borta på middag.
De är så mysiga, och vilken skön humor de har bägge två!!!

Har scrappat ihop några kort oxå,
men har inte fått över bilderna till datorn än...
Det kommer, det kommer...

=)

I eftermiddag ska J och jag gå ner på julskyltningen på stan.
Vi tänkte vänta tills det skymmer lite
så vi får njuta av all belysning de satt upp!

Dagens meny:

Frukost: Omelett m. skinka & ost.
Lunch: Hemlagad tomatsoppa m. basilika & morot.
Middag: Kött & ugnsrostade grönsaker, bea.

Hua, vilket skitbesked jag fick nyss...
Hade en FRUKTANSVÄRD obehagskänsla i kroppen igår,
blev värre på kvällen igen strax innan jag skulle gå och lägga mig,
nu förstår jag varför...
Bit ihop, eller bryt ihop?
Idag väljer jag att bita ihop!!!



KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Måste bara tipsa om blomkålsmos,det är jättegott och sååå mättande..

Kramis

2009-12-01 @ 12:27:20
URL: http://jeslan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hm jag brukar inte köra med recept men koka blomkål i grädde och smör ordentligt sen vispa ihop med elvisp

gött gött

2009-12-03 @ 13:16:28
Postat av: Jessica

Nu bombar jag här men facebook e så segt just nu,recept på bröd när man börjar bli lite sugen och det blir man ju=)



3 ägg

Ca 85-100 gram philadelphia eller bonjourost

Lite salt.

Ev. lite bakpulver.



Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur.



Vispa gulorna tillsammans med osten. Blandade i lite bakpulver också. Kanske en tesked. Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten.



Klicka sedan ut på bakplåtspapper. Grädda i ugnen på 150 grader i 25 min sen på eftervärme ca 20-30 min



2009-12-03 @ 20:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0