Vilken härlig helg!!!

Helgen började tidigt för oss... Thomas hade tagit ledigt i fredags, så vi fick helg på torsdagkväll, sååå skönt!
Vi var på grillparty hos Lasse & Eva  och det var riktigt trevligt, förutom att Lasse inte kan grilla, thi,hi... Några bitar var långt ifrån färdiga, men vi skickade runt köttet till alla hade en bit som passade... Larssas efterrätt däremot, mocca-mousse var bland det godaste jag någonsin ätit!!! Mums!!! När det var dags att gå till brasan så blev jag kvar hemma med barnen, Ida vaknade och var varm och var jätteledsen. Så vi satt i soffan och tittade på pippi långstrump medan de andra gick iväg...

På fredan packade vi in oss i bilen och rullade ner emot Gävle. Jag hade i vanlig ordning full koll på barnens packning, men själv hade jag inte med mig mycket... Fick stanna på vägen och köpa trosor,  inga byxor hade jag med mig heller... Shampoo o ch balsam blev kvar hemma, fönen likaså... Puh...
Vi hade en jättemysig kväll med farfar och farmor Ewa! Det blev många goda skratt, god mat, och vilken underbar stad!!!
Ska jag någonsin flytta så blir det definitivt till Gävle!!!

Lördan slutade med huvudvärk som vanligt för mig. Efter all stress som det blir när jag ska iväg nånstans, så smög den sig sakta på när Ewa, Elin och jag leendes rullade in i Bomhus centrum på väg till scrapmässan... Men vilken dröm det var att få gå och flanera där! Jag var som ett barn  i en godis affär! Kände, tittade, ville ha, tittade igen, och handlade!!! Jag gjorde världens fynd, Fick köpa en tång (vet inte vad den heter) med alfabet för lite o ingenting! Givetvis hade jag rådfrågat goa Helena,annars hade jag nog inte slagit till...



Så blev det många stämplar, några papper, lite blommor, några chalks och lite annat smått o gott!!! När jag kände mig klar och nöjd med mina inköp sååkte vi tillbaks till stan och mötte upp L-E, Thomas och Ida. De satt på torget och njöt i solen med en öl. Vi käkade lunch där, och gick sedan hem och hade ännu en trevlig kväll! På nattkröken bjöds det på varm champagne i ölglas med is och jordgubbar, jag skarattade så jag trodde jag skulle ramla av stolen... Men det var gott, jag smuttade litegranna jag med... Ville verkligen inte åka hem igår kan jag lova!

     

På söndan tog vi oss ut till en helt underbar park där vi hade picnic med grillad kyckling, tzatziki, fetaostsallad, baguetter, kaffe, bulle, ja, vi hade hur mycket gott som helst! Där gungade Ida, spelade fotboll och sov en lång stund i vagnen. Det var så härligt trots att det inte var lika varmt som på lördan. Sen blev det en skön promenad hemöver innan det var dax för oss att åka mot kallare trakter igen...

     

Summa sumarum så har vi haft en helt fantastisk helg! Trevligt sällskap, god mat o dryck, en jätteskojjig mässa, och helt fantastiskt väder!!!

Och nu är jag ju givetvis jättesugen att sätta igång att scrappa så fort det bara går, så jag ska gå upp och göra ett försök innan prinsessorna vaknar. Ha en underbar vecka!!!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0