Studsmatta!

I dag har jag varit väldigt effektiv! Har hunnit med en hel del, utfört flera ärenden, storhandlat, köpt studsmatta till barnen, köpt billig blomjord på CityGross, lämnat in min mobil som inte tar emot laddning, köpt blommor till altanen, parkerat in sura Loomis-pojkar som hade sååå bråttom, (thi,hi, jag hittade ju inte bilnycklarna jue...) Sen har det rullat på med allt vanligt pyssel oxå...

Lasse & Eva, Sandra & Sebastian var hit i kväll. Vi gick igenom musiken som Thomas hjälper  dem med till deras bröllop som snart går av stapeln. Det ska bli roligt, det var många år sen jag var på bröllop nu... Jag håller redan på att öva på att hålla tillbaka tårarna i kyrkan, jag gråter jämt för jag tycker det är så vackert...

Igår scrappade vi lite här hemma. Fredde var sugen att prova, och vad roligt det var! Han snodde ihop två kort och de blev riktigt fina, han har talang lillprinsen!!!

 Fredde in action!

Imorgon är älsklingen min ledig så vi ska grejja på lite här hemma innan det är dax att åka runt och hämta hem lite barn. Fredde är hos farmor och Ida är hos mormor i natt, och lilla Elin ligger och sover gott uppe i sin vagn. Hon har fått börja smaka gröt nu. Hon tycker att det är lite läbbigt, men lite gott oxå. Lilltungan går som bara den när hon snuttar i sig gröten, hon ser så söt ut! Hon är en riktigt glad liten tjej! Inga problem att ha med henne så länge hon får mat och en torr blöja. Underbart!

Få se om jag orkar tona håret i kväll, är less på min tråkig, trista urbläiga hårfärg... Håret ser alltid smutsigt ut. Det kan väl bero på hormonomställningen sen jag slutat amma, men det fixar en förpackning toning... ;-) Tänkte oxå plantera blommorna jag köpte idag, men blomjorden tog Thomas med sig i bilen på repningen ikväll, jag hann inte ta ur den innan han drog iväg. Ja,ja, jag ska väl ha nåt att göra i morgon oxå...

Snart kommer mina efterlängtade linser! Än hur det är så är det skönt att kunna ta på sig ett par solglasögon när solen skiner, istället för att kisa o se ut som man tycker att livet är pest...

Har skickat in ansökan nu om att få sätta ut blomlådor så bilarna inte kör så jädrans snabbt förbi här. De som kör värst förbi här har barn själva, så jag förstår inte att de inte kan tänka bättre än vadde gör...

Avslutar med att tacka en god vän som gav mej en lång, lugnande kram härom dan när jag var så uppstressad så jag inte visste var jag skulle ta vägen... TACK!!! En kram var precis vad jag behövde just då, och det visste hon! Tänk att en kram kan betyda så mycket!

Carpe Diem!







Kommentarer
Postat av: Margona

Hej:)

Ja de känns konstigt att inte bo där, saknar alice skit mycket:( O kennet med o hundarna!

Ååå lilla ida, ni får komma hit, eller ni måste!!!!

Jag hoppas att allt bra med er/dig!

Kramar

2009-05-20 @ 23:11:58
URL: http://annamargonarensbo.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för dina snälla ord på min blogg.

Jag suger åt mig.=)

Vilka fina kort och fin ask du har gjort.

Så kul att kunna göra en matchande presentask till korten.

Ha en skön helg vännen!

Kram

2009-05-21 @ 09:45:17
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0