Min stackars kropp...

är inte van vid trädgårdsarbete... Aj,aj, vad den har jobbigt idag... Hade en heldag ute i trädgården med flickorna igår. Kände verkligen inte för att åka på nån högmässa med lilla fröken Höjland, som på lördagen sprang runt runt i i kyrkan när vi var på Amandas konfirmation. Amanda sjöng så fint i kyrkan ,tur är att jag har barnen att fokusera på, annars skulle jag storböla... :-)

  Amanda & hennes söta vän Adela.

Kortet Amanda fick av oss...

 


Mina rara grannar Lasse & Jimmy lånade mig en häcksax igår när jag sa att jag ville ta bort de oerhört fula buskarna som står på tomtgränsen mellan oss. De blev nog riktigt glada, för de tyckte inte heller om de buskarna. Sen gick det av bara farten, jag ansade träden på baksidan, röck ogräs, plockade spik o skruv, gungade på Ida däremmellan. Så åt vi lunch ute. Hon var sååå söt där hon satt vid sitt lilla bord och åt lillgumman min! Elin var med i vagene hela dan, sov, åt o surrade på som hon oftast gör nu för tiden.

 

Idag har vi hälsat på Kent & Lotta. Bon hade blivit så stor! Vi fick se lille Freddie, och gud så söt han var! Har redan glömt bort att Elin varit så liten... Jag trodde inte jag hade kameran med mig, men nu när jag skulle ladda över bilder till datorn så hittade jag den i skötväskan... Så typiskt mig! Bon & Ida fikade och lekte en stund, sen blev Ida övertrött så det var bara att åka hem igen. Nu ligger hon i sin växasäng och sover, få se vad hon säger när hon vaknar... Visar kortet jag gjorde till honom, och presentasken som jag la hans pyamas i...

 

Elin har fått börja smaka lite mat. Det är ingen höjdare tycker hon, men det går ner nån sked då och då... Ska prova med lite morotsjuice i kväll, få se vad hon tycker om det. Tänk att hon blir 4 månader snart, jag förstår inte vart tiden tar vägen...

 

I natt vaknade Ida halv tre och skulle sjunga... SUCK... Det var bara att sjunga några sånger, sen var hon nöjd... ett tag... Halv fyra var det dax för nästa konsert! Men då fick lilla pappsen ta över, jag orkar verkligen inte vara nån bra mamma på dagarna när jag inte får sova på nätterna... Elin sover hela nätterna nu när hon är mätt i magen. Det är skönt i allafall... 

Jag saknar solen idag och värmen!!!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för besöket och de fina presenterna!

Ni får väldigt gärna komma om ni vill på måndag ifall ni vill och kan.

KRAM!

2009-05-20 @ 15:24:32
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0