Ångest...

Fy fasen vilken ångest jag haft hela eftermiddagen och kvällen...



Av nån jäkla anledning så var jag i köket och Ida lekte i Freddes rum, och plötsligt så hör jag en duns. Först är det tyst, sen hör jag Ida gallskrika! Jag släpper allt jag har och springer ner, men hon är inte i hans rum...Hon har ramlat ner för källartrappen och jag ser att hon blöder ganska rejält i ansiktet när jag tar upp henne...

Vi går upp i badrummet och jag ringer genast till Thomas som kommer hem med detsamma. Jag försöker torka bort det som går, hon blöder både näsblod och ur munnen. Vi slänger på oss kläderna och beger oss upp på akuten, jag helt chockad...

Läkaren tittar på henne och konstaterar att det inte nån fara, hon har inte fått några allvarliga skador och ingen hjärnskakning, så vi får åka hem igen. Lillstackarn har fått världens fläskläpp, och hon har så ont så att hon inte kan äta... Så ikväll blev det välling och saft till middag för henne. En rejäl bula i pannan blev det oxå, en reva på hakan och skrubbsår under nosen... Jag var jätterädd att hon skadat tänderna, men det verkar inte så som tur är...

Jag känner mig som VÄRLDENS sämsta mamma! Hur kunde jag vara så dum och inte stänga grinden??? Och vad fasiken gjorde jag uppe i köket??? Det kommer jag inte ens ihåg, så skärrad blev jag...

Tur  är ändå att det inte blev nå större skador, men fy vad jag mår dåligt över det här... Min stackars lilla prinsessa,
Hua, hua...

Kommentarer
Postat av: Linda

Du ska inte klandra dig själv gumman men kan förstå hur du känner..de små liven är snabba iväg på annat håll och man kan inte ha koll på allt men vilken tur att hon klarade sig från allvarligare skador lill tjejen!Hoppas hon blir bättre snart!Kram Linda

2009-05-05 @ 08:04:15
URL: http://lindayeei.blogspot.com
Postat av: Lotta

Inte kul alls att lillsessan ramla.

Men vänta tills ungarna dina blir runt 3-5 år då de helt plötsligt bara ramlar där de sitter eller står, det är vekligen en prövning.

Min mamma vart så van att jag ramlade överallt så hon såg tillslut ifall hon kunde göra nått åt det eller ifall nån annan skulle laga mig..

Nu är vi friska så om ni har lust får ni gärna komma förbi nån dag.

2009-05-05 @ 09:56:38
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: jennsan

Men hoppas lillgumman mår bättre idag...:-( det går så jäkla snabbt ibland så man hinner inte alls med och så blir man jätte arg på sig själv!Jag har blivit skräckslagen några ggr särskilt när ungen drack bets och när han slog ögat och fick tejpa...Hur dålig mamma är inte jag då :-D ähh sånt som antagligen kommer hända 25 år till ;-) sköt om er vi kan väl träffas nån dag kramis

2009-05-05 @ 15:17:12
Postat av: Malin

Men fyy så otäckt!! Vilken tur att det gick bra ändå! Förutom blessyrerna. Stackars liten=( Det går ju så snabbt när det händer något så man ska inte skylla på sig själv. Du är världens bästa mamma =)



Kram!

2009-05-05 @ 15:36:23
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0