Tjurjävel...

Mycket har sen sist igen...

Hade en alldeles urmysig pysselkväll med Hella, Malin och Helena i fredags! Vi käkade paj, drack vin och pysslade på! Eller jag pysslade inte så mycket, jag stämplade för glatta livet och provmålade med Malins Tombow-pennor! Åh, så roligt det var! Så i måndags fick jag mina egna, Äntligen! Fasen vad sköjj det är att måla med dem! Tack för en trevlig kväll tjejer, och TACK för "dagens klapp" i ST... Jag blev jätteglad!!!

 

På lördagen var farmor barnvakt så Thomas och jag gick på bio. Vi såg "Män som hatar kvinnor". Den filmen berörde mig verkligen ända in i själen... Det gjorde så ont när jag blev så medveten om att verkligheten faktiskt ser ut så där för många kvinnor... Och inget kan man göra åt det heller... Suck...
Efter bion åt vi middag på Oscar. Guuu så gott det var! Åt färsk sparris med Hollandiesås och parmesan till förrätt, Svärdfisk m. pressad potatis, bönsallad och grillad Halloumi till varmrätt och kladdkaka m. grädde till efterrätt. Vi var proppmätta när vi vandrade vidare till BishopArms för att ta en öl innan vi åkte hem. Men man börjar bli gammal... Det var för hög musik och för mycket folk, jag ville bara hem!!! :-) Det är sååå mycket mysigare att sitta hemma i soffan och ta en öl eller ett glas vin i stället...

På söndan var vi på kalas i Bergafjärn hos Fam. Sjöbom. Barnen lekte, hoppade studsmatta och hade vattenkrig. Vi stannade inte så länge eftersom vi skulle dra vidare till Ö-vik på e.m.

   

Framme i Ö-vik så hade vi en skitrolig kväll/natt!!! Vi började att käka middag och dricka gott vin! Sen spelade vi sällskapsspel, brorsan o jag förlorade heeela tiden fast vi var jättebra!!! (Tycker jag i allafall...)
Sen hade vi 5-kamp, och det var sååå jäkla roligt!!! Killarna körde sumobrottning, och vad vi skrattade!

 

Sen var det dax att rida på tjurjäveln!!! Ursäkta mitt språk, men det var verkligen en tjurjävel! Än hur mycket jag försökte sitta kvar, så gick det INTE!!! Fattar inte vad jag gjorde för fel... Men roligt var det!!!

     

Pistolskyttet var roligast för jag klådde Thomas, moahahaha...! Hur kul som helst!!! Han skyller på att jag var för nykter, hi,hi... Det bjussar jag på älskling! ;-)

   

Efter en hård, hm,,, kamp i laserhallen så relaxade vi i bubbelpoolen med öl och goda drinkar! Med hård menar jag att jag blev träffad typ heeela tiden, men lyckades bara träffa Frida & Thomas 2 gånger...

   

Hövva, det blev sent som bara den... Men herrarna öppnade glatt en flaska Champagne när vi kom hem till Glenn & Frida på natten. Frida o jag gick o  knoppade då...

Måndagen var seeeg som bara den! När vi väl kom hem på kvällen så gjorde vi inte mycket alls! Mamma hade varit här med barnen så Thomas skjutsade hem henne innan vi la oss o bara var i soffan.

Igår gjorde vi i ordning poolen. Ruben har varit här med Fredde från igår så de ha badat och testat Freddes nya fotbollsmål idag. Ida badade oxå förståss, hon skulle inte kliva upp fast hon frös o skakade som ett asplöv...

   

Ikväll har barnens farbror Henrik och hans sambo Lotta varit här och grillat med oss. Det var trevligt att träffa dem!!! Det är inte så ofta vi träffas och det är synd... Hoppas att det inte dröjer så länge tills nästa gång!

Ja, det var väl en snabbresumé av min vecka, ha det så gött!!!

PÖZZ!!!








Kommentarer
Postat av: Malin

Men vad sjutton jag var säker på att jag hade lämnat en kommentar!!

Tack själv för en jätterolig kväll med god mat och dricka =D



Stor Kram!

2009-07-19 @ 11:40:36
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Det var så mysigt att få hälsa på hos dig.

Inte konstigt att jag hatar att vara med på bild när de aldrig blir bra.

Tack för gratulationen.=)

Härligt att ni haft det mysigt i Gävle.

Ha en skön torsdag vännen!

Kram

2009-07-23 @ 06:01:29
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Är ni hemma än? Jag måste ju ha receptet på din världsgodaste kycklingpaaaj!! =D



Kram!

2009-07-24 @ 19:51:16
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0